تاریخ انتشار۳۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 284913
​دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مقاومت و ظلم ناپذیری از آثار شهادت در جامعه شهید پرور است

آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، از جمله آثار شهادت در جامعه شهید پرور را مقاومت در برابر مشکلات و ظلم ناپذیری این جامعه عنوان کرد.
مقاومت و ظلم ناپذیری از آثار شهادت در جامعه شهید پرور است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در مراسم یادواره "چله کوچ چلچله" که به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید محسن حججی در تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهادت این شهید بزرگوار و شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت سید الشهدا (ع)، تأکید کرد: رابطه ای میان محبت محمد و آل محمد (علیهم السلام) و حیات جامعه اسلامی وجود دارد و آن این است که قرآن کریم محبت به اهل بیت (ع) را اجر رسالت پیامبر (ص) معرفی کرده است لذا عشق به محمد و آل محمد (ص) تضمین کننده حیات جامعه اسلامی است.

وی قوام امت اسلامی را به اطاعت از رسول خدا (ص) و نصرت خدا و رسول او دانست و گفت: ماهیت رسول و قوام شخصیت رسول به رسالت اوست و قوام امت اسلامی به اطاعت از رسول خدا و در نتیجه اطاعت از خدا است. دومین قوام امت اسلامی نیز یاری خدا و رسول اوست.

آیت الله اراکی تعریف جامعه ایمانی را اینگونه بیان کرد: جامعه ایمانی و امت رسول خدا (ص) امتی است که به دو پیمانی که خداوند در قرآن کریم از امت گرفته است، وفادار باشد. در روایات بسیاری به خصوص در منابع اهل سنت هم آمده است که جامعه اسلامی اولا باید مطیع خدا و رسول او باشد و ثانیا از خدا و دین او یعنی رسول خدا(ص) حمایت کرده و آنها را یاری کند.

وی با اشاره به اینکه حرم حسینی و حرم زینبی نماد حرم الهی است، تأکید کرد: اگر جامعه اسلامی جامعه ای شود که در آن اطاعت خدا و رسول (ص) سبک شمرده شود و خدا و رسول او در آن جامعه تنها بمانند و یاوری نداشته باشند، حرم خدا در آن جامعه شکسته شده است. لذا خود امام حسین (ع) انقلاب و قیامش، دفاع از حرم خدا بوده است و هرجا عدل و تقوا و پاکی وجود داشته باشد حرم الهی محترم شمرده شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: شهیدانی که برای دفاع از حرم الهی حاضرند جان دهند و سر بر کف بگیرند، دو نتیجه در پی دارد: اولا جامعه ای که چنین انسان های برجسته و شهادت طلبی را تربیت کرده است، جامعه است که از کید دشمنان نمی هراسد؛ و ثانیا چنین جامعه ای از آنچه در این راه تقدیم می کند، حزنی به دل راه نمی دهد.

آیت الله اراکی آثار شهادت در جامعه شهید پرور را مقاومت در برابر مشکلات، ظلم ناپذیر بودن این جامعه، ذلت ناپذیری و نپذیرفتن سلطه بیگانه و رشد و پیشرفت این جامعه عنوان کرد و گفت: سرانجام چنین جامعه ای این خواهد بود که همواره از بی تفاوتی مبرا خواهد بود. زیرا امام حسین (ع) نیز نسبت به سلطه منافقان بی تفاوت نبود و زیر بار ذلت نمی رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: الحمدلله که جامعه ما جامعه ای مقاوم در برابر تمام نیرنگ های دشمنان است. مقاومت این جامعه در تمام عرصه ها از جمله دانش، اقتصاد، ارزشهای اخلاقی و ... است و اجازه نمی دهد که دشمن در این زمینه ها بر ملت مسلط شود. لذا از خداوند متعال می خواهیم که روحیه مقاومت را در دل همه افراد ملت ما رشد دهد تا بتوانیم در همه نبردها بر دشمنان پیروز شویم.

تهیه و تنظیم خبر: فرشته صدیقی
https://taghribnews.com/vdceze8wxjh8voi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی