تاریخ انتشار۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 294912
// اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسأله تکفیریها//(5)

محبت اهل بیت نزد اهل سنت جزء ایمان است

اولین رئیس‌جمهور دولت اسلامی افغانستان با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) جز سرمایه‌های اصلی اهل تسنن است، گفت: گروه‌های تکفیری از اهل سنت نیستند؛ آنها همانند خوارج در امت اسلام محسوب می‌شوند.
محبت اهل بیت نزد اهل سنت جزء ایمان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "صبغت‌الله مجددی" صبح امروز در اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسأله تکفیریها،محبت اهل بیت را از شروط اصلی ارتباطات اهل تسنن برشمرد.

رئیس جمهور سابق افغانستان با قدردانی از مقام معظم رهبری و دکتر ولایتی برای برگزاری اجلاس مذکور تأکید کرد: کسانی که فاقد محبت اهل بیت هستند، از اهل سنت و جماعت به شمار نمی‌روند.

وی ادامه داد: اهل سنت بلاشک از محبان اهل بیت(ع) هستند و  همه صحابه کرام به دوستی پیامبر(ص) فتوای وجوب دادند؛ محبت اهل بیت نزد اهل سنت جزء ایمان است.

مجددی با بیان اینکه محبت اهل بیت جزء سرمایه‌های اصلی اهل تسنن است، افزود: اهل سنت نیز با دشمنان اهل بیت دشمن هستند و با توجه به روایاتی که از پیامبر(ص) درباره محبت امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نقل شده است، دشمنی با دشمنان این سه بزرگوار از ضروریات ارتباطات اهل تسنن است.

رئیس جمهور سابق افغانستان در  پایان اظهار داشت: اتحاد مسلمین یک امر ضروری است و گروه‌های تکفیری از اهل سنت نیستند؛ آنها همانند خوارج در امت اسلام محسوب می‌شوند و مسلمانان واقعی امروز مأمور به رعایت وحدت هستند.
https://taghribnews.com/vdceze8wwjh8ooi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی