تاریخ انتشار۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۵
کد مطلب : 180314
مفتي مسکو و منطقه مرکزي روسيه ؛

آزادي بيان ادعايي غرب در واقع آزادي توهين است

آلبيرکرگانف : آزادي بيان ادعايي غرب هيچ وجه مشترکي با آزادي بيان واقعي ندارد و متاسفانه رهبران مسيحيان هم در اروپا در انزوا هستند و کشور هاي اروپايي مسير بي ديني را در پيش گرفته اند .
آزادي بيان ادعايي غرب در واقع آزادي توهين است

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) آلبير کرگانوف مفتي مسکو و منطقه مرکزي روسيه اعلام کرد: آزادي بيان به حربه و ابزاري براي مقابله غرب با جهان اسلام و مسلمانان تبديل شده است .

کرگانوف با بيان اينکه برخي کشورهاي غربي تلاش مي کنند از آزادي براي اهداف سياسي استفاده کنند افزود : بين کشورهاي غربي - آمريکا و متحدان اروپاي غربي اش همچون فرانسه و انگليس براي پيشبرد طرح اسلام هراسي تلاش مي کنند .

مفتي مسکو و منطقه مرکزي روسيه خاطرنشان کرد: حوادت اخير فرانسه نشان داد که غرب درمواردي بطور مصنوعي به تشنج آفريني عليه مسلمانان مي پردازد تا جامعه اسلامي را به تروريست پروري متهم کند .

وي اصطلاح تروريست اسلامي را کاملا اشتباه دانست و افزود : تروريستها دين ندارند و دين اسلام هم بطورکامل تروريسم را محکوم مي کند؛ مسلمانان بيشتر از ديگران از تروريست ها ضربه خورده اند و صدها هزار نفر از مردم کشورهاي اسلامي از جمله افغانستان و عراق و سوريه قرباني تروريست ها شده اند .

کرگانوف گفت : اگر فردي يک بار قرآن کريم را خوانده باشد مي داند که اين کتاب آسماني و حضرت محمد (ص ) که اين کتاب آسماني بر ايشان وحي شده تا چه اندازه تروريسم را رد مي کنند و مذموم مي دانند و اميدوارم کساني که کاريکاتورها و مطالب موهن را در رسانه ها منتشر مي کنند با بصيرت شوند و از اين اقدامات صرف نظر کنند .

مفتي مسکو و منطقه مرکزي روسيه گفت : آزادي بيان ادعايي غرب در واقع آزادي توهين است و هيچ وجه مشترکي با آزادي بيان واقعي ندارد و مسيحيان به عنوان پيروان عيسي (ع) از مخالفت مسلمانان با توهين به مقدسات حمايت کنند .

کرگانف با تاکيد بر لزوم حفظ روابط خوب بين مسلمانان و مسيحيان تصريح کرد : متاسفانه رهبران مسيحيان هم در اروپا در انزوا قرار گرفته اند و کشور هاي اروپايي مسير بي ديني را در پيش گرفته است .

پيشتر نيز اسقف اعظم ايلاريون رييس اداره روابط خارجي کليساي ارتدوکس روس نيز گفته بود : آزادي بيان در غرب به صورتي است که در زندگي انسانها اخلال ايجاد مي کند .
وي خاطرنشان کرد: آزادي بيان ادعايي غرب در واقع آزادي براي توهين است که از طرف هيچ دين و مذهبي تاييد نمي شود .

https://taghribnews.com/vdcez78zejh8vxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی