>> لیبی هم، روابط خود را با قطر قطع کردایران:بحران با قطر نتیجه رقص شمشیر در ریاض | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 270413

لیبی هم، روابط خود را با قطر قطع کرد/ایران:بحران با قطر نتیجه رقص شمشیر در ریاض

لیبی نیز امروز دوشنبه به تبعیت از عربستان سعودی و متحدان منطقه‌ای این کشور، اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرده است.
لیبی هم، روابط خود را با قطر قطع کرد/ایران:بحران با قطر نتیجه رقص شمشیر در ریاض
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در پی اقدام برخی کشورهای عربی در قطع مناسبات دیپلماتیک با قطر، لیبی نیز امروز دوشنبه اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرده است. 

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری اعلام کرد که خطوط هواپیمایی قطر تمامی پروازهایش به عربستان را به حالت تعلیق درآورده است؛ شرکت هواپیمایی العربیه امارات (ایر عربیا)  نیز خبر داد که همه پروازهایش از شارجه به دوحه را از روز سه‌شنبه تعلیق می‌کند.

پیش از این، امارات، بحرین، مصر، دولت مستعفی و فراری یمن و عربستان سعودی از قطع روابط خود با قطر خبر دادند.

خبر دیگر اینکه، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور به تحولات پیرامون قطر و تحرکات تازه عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر علیه این کشور واکنش نشان داد.

"حمید ابوطالبی" در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:نوشته بودم دوران ائتلاف سازی و برادر بزرگتری به پایان رسیده و سلطه گری سیاسی، قبیله بازی امنیتی، اشغال و تجاوز نتیجه ای جز بی ثباتی در برندارد.

امروز می نویسم زمان تحریم نیز به پایان رسیده و قطع رابطه دیپلماتیک، بستن مرزها، محاصره کشورها، اخراج از همان ائتلاف و... راه خروج از بحران نیست.

شکاف و فروپاشی ائتلاف نخستین نتیجه رقص شمشیر در ریاض است؛ نمی توان یک جا با شمشیر رقصید و جای دیگر به معاشقه پرداخت! جای برادر بزرگتر عوض شده است!؟

عربستان، مصر، امارات، بحرین که در برابر کشوری کوچک به این میزان شکننده‌اند! راهی جز دموکراسی در داخل و گفت‌وگو در منطقه ندارند؛ عصر قبیله پایان یافته است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcez78wxjh8fei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی