تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 203732

بررسی راه های مبارزه با تروریسم در مجله دارالافتاء مصر

چهارمین شماره مجله "ارهابیون" با عنوان "تصحیح افکار، راه مبارزه با تروریسم" در مرکز رصد فتاوا و فعالیت های تکفیری وابسته به دارالافتاء مصر چاپ و منتشر شد.
بررسی راه های مبارزه با تروریسم در مجله دارالافتاء مصر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در چهارمین مجله "ارهابیون"  نگرشی تحلیلی از اندیشه گروه های تروریستی ارائه شده است و در بیان علت جذب نیروهای داعش از اروپا به چند عامل اشاره می کند که نخستین آنها عامل زبان است؛ زیرا بدینوسیله صاحبان اندیشه های انحرافی به راحتی می توانند افکار مسلمانان غرب را مسموم کنند و مانع دست یابی آنها به منابع اسلام صحیح شوند.
 
دومین علت این پدیده نیز فقدان ارائه اندیشه صحیح اسلامی در غرب عنوان شده است که به این منظور باید مراکز اسلامی در غرب تاسیس شود تا بتوانند با افکار و شبهات جدید برخورد کنند.
 
سومین عامل جذب گسترده غربی ها به داعش نیز ظلم به مسلمانان و برخورد تبعیض آمیز با آنان در جوامع غربی بیان شده است که موجب می شود برخی از این مسلمانان به خشونت روی بیاورند تا حقوق از دست رفته خود را بازیابند و تبعیض را از بین ببرند.
 
در بخش دیگری از این مجله، یکی از روش های تاثیرگذاری داعش در کنار جنایات وحشیانه ای که انجام می دهد، سیاست ایجاد رعب و وحشت با استفاده از رسانه ها عنوان شده است، به طوری که داعش اخبار و تصاویر جنایت های خود را با هدف حمایت از از تروریست های خود منتشر و توجیهاتی را نیز در رسانه های خود برای کشتن افراد بی گناه مطرح می کند، بدین ترتیب پخش تصاویر و اخبار جنایتهای داعش یکی از راهبردهای این گروه برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم است.
 
این مجله تأکید کرده است: رسانه های مسلمان و غیر وابسته به داعش باید مراقب باشند تا در دام انتشار اخبار و تصاویر جنایت ها و بیانیه های داعش گرفتار نشوند و به اجرای این سیاست تروریست ها کمک نکنند.
https://taghribnews.com/vdcexx8wwjh87fi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی