تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۹:۲۲
کد مطلب : 21363

وحدت مورد تاکید خداوند وحدت با محوریت دین است

حجه الاسلام والمسلمین سید علی حسینی امام جمعه شهرستان خمین در مصاحبه با خبرنگار تقريب،‌ با تاكيد بر اينكه خداوند ما را به وحدت فراخوانده و از تفرقه برحذر داشته، اظهار داشت : وحدتی که خداوند متعال همه مسلمانان را به رعایت آن مکلف کرده وحدت با محوریت دین است.
وحدت مورد تاکید خداوند وحدت با محوریت دین است
مشروح اين مصاحبه بدین شرح است:


س. به نظر شما  پیگیری موضوع وحدت امری ضروری است یا خیر؟

اوامر شارع مقدس دارای مصالح و نواهی او دارای مفاسد است.
خدای متعال ما را به وحدت فراخوانده و از تفرقه برحذر داشته. بطور یقین وحدت دارای مصلحت و تفرقه دارای مفسده است. ولی باید توجه داشت که هر اتحادی مفید و پسندیده نیست و هر اختلافی مضر و ناپسند نیست. اتحاد با کافران، منافقان و متجاوزان ستم پیشه،به هر نحوی مضرّ و به معنای تن  دادن به خواسته های آنان است، که عین خواری و ذلت و سلطه پذیری است و ما مجاز نیستیم که ذلت پذیر و سلطه پذیر باشیم. وَ لَن یَجعَلَ الله للکافِرینَ عَلَی المُؤمِنینَ سَبیلاً * و هر اختلافی مضر و ناپسند نیست و ما نه تنها مأمور به اختلاف با دشمنان هستیم بلکه رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و مسلمانان مکلف به مبارزه با آن ها هستند.



س. شما تاکید کردید که وحدت امری است که مورد تاکید  خداوند متعال درقران ،و رعایت ان نیز ضروری است ،این تاکید اصولا بر مبنای کدام  فوایدی برای مسلمین است؟

وحدتی که خداوند متعال همه مسلمانان را به رعایت آن مکلف کرده است وحدت با محوریت دین است که می فرماید:و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا. این
وحدت است که از درگیری های مضر ممانعت نموده، باعث پیشرفت مسلمانان شده و به جامعه اسلامی قدرت، عزت و عظمت می بخشد و هیچ کس جز دشمنان اسلام و یا برخی از مسلمانان فریب خورده و نادان با این وحدت به مخالفت برنمی خیزد.


س.به نظر حضرتعالی چگونه می توان از پیامدهای شوم تفرقه مصون ماند ووظیفه مسلمانان در قبال این موضوع چیست؟



از دشمنان که انتظار نیست ولی از بعضی از مسلمانان اختلاف انگیز توقع داریم که عاقلانه بیندیشند و آب به آسیاب دشمن نریزند. قرآن کریم طرفداران تفرقه را نادان معرفی کرده و می فرماید: تحسبهم جمیعاً و قلوبهم شتّی ذلت بأنهم لایعقلون.  چگونه فرد مسلمان به خود اجازه می دهد درمیان مسلمانان تفرقه ایجاد کند، تفرقه ای که نتیجه اش ضعف و نابودی برای مسلمانان
است. رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) می فرماید: لاتختلفوا فإنّ من کان قبلکم اختلفوا فهلکوا** .



س.به نظر حضرتعالی نقش علما وبزرگان مذاهب درپیگیری امر وحدت چگونه باید باشد؟


از علمای مذاهب اسلامی انتظار داریم که منادی وحدت باشند و با تفرقه افکنان از هر مذهبی برخورد جدی و بازدارنده داشته باشند و به آن ها اجازه نشر مطالبی که آتش اختلاف را شعله ور می کند ندهند و به قول امیر مؤمنان(علیه السلام) لو سکت الجاهل ما اختلف الناس. به امید روزی که مسلمانان با اتحاد و همدلی قدرتی جهانی به وجود بیاورند و مسلمانان مظلوم فلسطین، افغانستان، عراق و لبنان را از چنگ متجاوزان خون¬آشام نجات بخشند. آمین یا رب العالمین. 






https://taghribnews.com/vdcexx8w.jh8zpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی