تاریخ انتشار۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : 258237
آیت‌الله اراکی در همایش حوزه انقلابی و رسالت‌های آن:

حوزه انقلابی برخاسته از جامعه انقلابی است/ بی‌تفاوتی نسبت به سیاست بی‌معناست

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آشناسازی جوامع نسبت به شیطان، معرفی عالمان فاسد در لباس دین و شناخت نیازهای جامعه انقلابی را از رسالت‌های حوزه انقلابی برشمرد و گفت: عالمان فاسد بدترین خطر برای جامعه هستند به همین علت حوزه انقلابی باید نسبت به شناسایی و معرفی این افراد اهتمام جدی داشته باشد.
حوزه انقلابی برخاسته از جامعه انقلابی است/ بی‌تفاوتی نسبت به سیاست بی‌معناست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله "محسن اراکی" ظهر امروز(پنج شنبه) در همایش حوزه انقلابی و رسالت‌های آنکه در قم برگزار شد با بیان اینکه شرایط کنونی بسیار ویژه است، اظهار کرد: شرایط کنونی که بسیج عمومی شیاطین برای تضعیف آموزه‌های دینی را به دنبال داشته در طول تاریخ رسالت‌های انبیای الهی کم‌نظیر بوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه فرصت‌های انقلاب اسلامی، مدیریت رهبر انقلاب اسلامی و تلاش مراجع تقلید انقلابی در حوزه رسالت‌های طلاب را سنگین‌تر می‌کند، اضافه کرد: حوزه انقلابی برخاسته از جامعه انقلابی بوده و برای دوری جامعه از طاغوت تلاش می‌کند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دگرگونی هویت را یکی از معانی انقلاب خواند و تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های قرآن کریم حکومت‌های استبدادی از مصادیق حکومت طاغوت و گوهر عبادت شیطان هستند.
 
وی با اشاره به اینکه با فرمان الهی جامعه الهی می‌شود، مطرح کرد: اراده هر جامعه از فرمان و دستور شکل می‌گیرد به همین علت فرمان شیطانی نیز می‌تواند جامعه شیطانی را به دنبال داشته باشد.
 
آیت‌الله اراکی از ترویج هویت اسلامی، توحیدی و انقلابی توسط ملت ایران یاد کرد و گفت: جامعه ایران با رهبری امام خمینی(ره) از فرمان طاغوت خارج شده و هویت اسلامی و توحیدی را مورد توجه قرار داده‌اند.
 
وی با تاکید بر اینکه حوزه انقلابی جامعه را به سمت اهداف قرآنی هدایت می‌کند، عنوان کرد: جامعه با فرمان خداوند به آرامش و قدرت می‌رسد و اقتدار جامعه ایمانی در اداره فرمان خدایی به نمایش گذاشته می‌شود.
 
آیت‌الله اراکی پیروزی را از نخستین نتایج عملکرد مثبت یک جامعه انقلابی دانست و افزود: جامعه انقلابی هراس نداشته و ضعیف نیست به همین علت حزن و اندوه را به خود راه نمی‌دهد و با اراده قوی کار خود را دنبال می‌کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امر به معروف و نهی از منکر  یکی از نتایج جامعه انقلابی است به همین علت در این جامعه معروف ترویج می‌شود و منکر در حاشیه قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه جامعه انقلابی یکپارچه و از شکاف‌های درونی دور است، تصریح کرد: این جامعه به درد و سوز دیگران توجه می‌کند و با همگان همدرد است به همین علت نمی‌تواند نسبت به ظلم، تبعیض و جنایت در دیگر جوامع بی‌توجه باشد و به حمایت از مستضعفین به عنوان یک اصل راهبردی نگاه می‌کند.
 
آیت‌الله اراکی حوزه انقلابی را عامل رشد جامعه خواند و عنوان کرد: حوزه انقلابی باید در فهم اسلام و ارائه معارف دینی کوشا باشد و با رویکرد دشمن‌شناسی نیز عواملی را که سبب تضعیف معارف دینی می‌شود را به جامعه معرفی کند.
 
وی آشناسازی جوامع نسبت به شیطان، معرفی عالمان فاسد در لباس دین و شناخت نیازهای جامعه انقلابی را از رسالت‌های حوزه انقلابی برشمرد و ادامه داد: بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) عالمان فاسد بدترین خطر برای جامعه اسلامی هستند به همین علت حوزه انقلابی باید نسبت به شناسایی و معرفی این افراد اهتمام جدی داشته باشد.
 
این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه حوزه انقلابی باید نسبت به هشدار رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر نفوذ دشمن توجه کند، تصریح کرد: حوزه انقلابی باید دشمنان درونی خود و دشمنان درونی جامعه را شناسایی کند.
 
وی از حوزه‌های علمیه به عنوان قلب جامعه ایمانی نام برد و یادآور شد: بی‌تفاوتی نسبت به سیاست در شرایط کنونی بی‌معناست چراکه با دور ماندن از سیاست نمی‌تواند سلامت دین را تضمین کرد.
 
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه جامعه دینی خواستار سیاست و اقتصاد اسلامی است، عنوان کرد: اکنون که شرایط فراهم شده است حوزه‌های علمیه می‌توانند نظام اسلامی منطبق با آموزه‌های دینی را ایجاد کنند.

لازم به ذکر است، در این همایش که از صبح پنج شنبه در مصلی قدس قم آغاز شده، آیت الله نوری همدانی و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز سخنرانی کردند.
 
https://taghribnews.com/vdcexv8wfjh8nwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی