تاریخ انتشار۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 278730
//حج؛ محور وحدت اسلامی//(3)

دولت عربستان،نقض عهدی در مورد تعهداتش برای اجرای حج نداشته است/برائت از مشرکان موجب وحدت در جهان اسلام

تنا - مجلس شورای اسلامی
رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: تا به حال سعودی ها به تعهدات خود پایبند بودند و نقض عهد نداشتند و حال و روز فرآیند حج بسیار خوب ارزیابی می شود.
دولت عربستان،نقض عهدی در مورد تعهداتش برای اجرای حج نداشته است/برائت از مشرکان موجب وحدت در جهان اسلام
احد آزادی خواه در گفتگو با خبرنگار تقریب، با اشاره به بررسی عملکرد دولت عربستان در آماده سازی زمینه های برگزاری مناسک حج گفت: طبق اخبار جدید و بر اساس سرکشی هایی که  آقای قاضی عسگر از هتل های مدینه انجام داده اند ترانزیت و جابجایی مسافران، تغذیه و مسائل پزشکی زائران و هتل آنها به طور مطلوب در حال اجراست و تاکنون مانعی وجود نداشته است.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس اظهار داشت: علیرغم همه شایعات و اکاذیبی که در فضای مجازی وجود داشت باید گفت تا به حال سعودی ها به تعهدات خود پایبند بودند و نقض عهد نداشتند و حال و روز فرآیند حج بسیار خوب ارزیابی می شود.
 
رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس ادامه داد:  تا الان نیمی از فرآیند حج انجام شده و زائران در مکه مکرمه ساکن شده اند پیش بینی ما این است که زائران در مکه نیز مشکل خاصی نخواهند داشت.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد تاثیر برگزاری مناسک حج در تقریب مذاهب گفت: حج ابراهیمی سنگر بسیار مستحکمی است، اخیرا نیز آقای قاضی عسگر گزارش بسیار خوبی از تقریب مذاهب با استفاده از ظرفیت حج را ارائه دادند بر اساس این گزارش ارتباط مردم ایران با کشورهای مسلمان در مناسک حج موجب صدور انقلاب و تقریب مذاهب اسلامی شده است.
 
وی با اشاره به تاکید کمیسیون فرهنگی مبنی بر اجرای مناسک حج در سال ۹۶ گفت:  یکی از مهمترین علل اصرار ما بر اجرای مناسک حج این بود که حج ظرفیت و موقعیتی برای تقریب مذاهب اسلامی و حل مشکلات جهان اسلام است.
 
وی ادامه داد: آیین هایی که در مراسم حج برگزار می شود از جمله آیین برائت از مشرکین باعث می شود  وحدت در جهان اسلام  نهادینه شود.
https://taghribnews.com/vdcexv8w7jh8ffi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی