تاریخ انتشار۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : 296730
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

هفته وحدت نقطه عطفی برای همگرایی و هم افزائی ملت های مسلمان است

امامان و خطیبان جمعه اهل سنت استان گلستان با بیان اینکه فرخنده میلاد سید الانبیا پیامبر اعظم، حضرت محمد مصطفی (ص)، طلیعه حرکت جهان به سوی مهربانی، آرامش، تقوا و انسانیت است، هفته وحدت را نقطه عطفی برای همگرایی و هم افزائی ملت های مسلمان با همدیگر دانستند.
هفته وحدت نقطه عطفی برای همگرایی و هم افزائی ملت های مسلمان است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس با تبریک آغاز هفته وحدت، گفت: خداوند کریم رسالت پیامبر اعظم (ص) را برای همه موجودات عمومی اعلام کرد.

«آخوند عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: آن حضرت رحمت للعالمین برای انسان مومن و غیر مومن است؛ ولی برای فرد مومن رحمتی خاص دارد.

به گفته وی؛ بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی به خاطر فاصله گرفتن از اخلاق حسنه آن حضرت است، اگر اخلاق حسنه ایشان در جامعه پیاده شود همه مشکلات اجتماعی حل می شود.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت جمیلیه گنبد کاووس، تصریح کرد: خداوند صفات کمال همه انبیا الهی را در وجود نبی مکرم اسلام (ص) جمع کرده و او را نسبت به بقیه انبیا و موجودات برتری و شرافت بخشیده است.

میلاد پیامبر صلح و مهربانی نقطه اتصال تمامی مسلمین است

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: میلاد پیامبر صلح و مهربانی، نقطه اتصال تمامی مسلمین و زمینه اتحاد و نوع دوستی آنان است.

«آخوند عبدالرحمان کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: ملت های مسلمان باید این اتفاق فرخنده را به فال نیک گرفته و از آن در مسیر برادری و زندگی مسالمت آمیز بهره جویند.

به گفته وی؛ ربیع الاول ماه میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) است، ایشان آنقدر مهربان بود که از بدو تولد تا زمان رحلت خیرخواهی را برای امت خویش می خواست.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت قبا بندر ترکمن، خاطر نشان کرد: به برکت نامگذاری ایام ولادت آن حضرت و میلاد امام جعفر صادق (ع) به هفته وحدت توسط امام خمینی (ره)، مسلمانان میلاد مسعود آن اسوه بی بدیل خلقت را بهانه ای برای اتحاد و انسجام قرار  دهند.

سید المرسلین (ص) همه مسلمین را به وحدت و همدلی توصیه کرد

امام جمعه اهل سنت رضا آباد رامیان، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در صدر اسلام، مسلمین را به اخوت و برادری تشویق کرد، پس ما به پیروی از اسوه حسنه ایشان همه مسلمین را به وحدت و همدلی  توصیه و تاکید می کنیم.

«مولوی عبدالغفور جمالزایی» در نماز جمعه این هفته رضا آباد با اشاره به جایگاه رفیع آن حضرت، اظهار کرد: هفته وحدت، هفته خیر و برکت، هفته برابری و برادری یکایک مسلمین است.

به گفته وی؛ حفظ وحدت و اتحاد بین مسلمین باعث عزت و اقتداراسلام و مسلمین و سبب ناامیدی و شکست دشمنان اسلام می شود.

12 ربیع الاول در نزد مسلمان روز مبارکی است

خطیب جمعه اهل سنت شهرستان کلاله، گفت: ولادت پیغمبر اسلام (ص) به روایتی روز دوشنبه 12 ربیع الاول بوده است و به همین خاطر این روز نزد امت اسلامی روز ارزشمند و مبارکی است.

«مولوی طه عبدالقدوس رودینی» در  نماز جمعه این هفته کلاله، اظهار کرد: درود و صلوات فرستادن برای آن حضرت اجر و ثواب بسیاری دارد پس لازم است در این روز  عزیز درود و صلوات زیادی برایش تقدیم کنیم.

به گفته وی؛ آن حضرت خودش را عبد خداوند می دانست، عبدیت بالاترین مقامی است که خداوند برای بندگان خاص خود عطا می کند.

خطیب جمعه اهل سنت کلاله، ابراز کرد: خداوند آخرین پیامبر را فرستاد تا بشارت دهنده بهشت و نعمت های آن برای مومنان باشد.

رسول الله (ص) برای ارج نهادن به مقام شامخ انسانیت متولد شد

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: انسان که اشرف مخلوقات شناخته شده مقام بلندی نزد خالق خود دارد به همین لحاظ خداوند پیامبر آخر الزمان را فرستاد تا این مقام شامخ ارج نهاده شود.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: آن حضرت  برای مومنان رحمت و رافت است، صحابه ای که در مکتب پاک ایشان پرورش یافتند با دوست داشتن و محبت ایشان، جان و روح خود را فدای ایشان می کردند.

به گفته وی؛ بر همه مسلمانان ضروری است پیامبر و دینی که او آورد را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند و معرف صحیح آن برای جهانیان باشند.

احیاء سنت های رسول الله (ص) نشانه محبت واقعی است

امام جمعه موقت بناور، گفت: محبت چیزی است که در قلب انسان یافت می شود و نمی توان آن را با زبان ثابت کرد و محبت کردن واقعی به رسول اکرم (ص) با پیروی کردن از سیره و سنت های او حاصل می شود.

«آخوند نیاز قلیچ حنفی» در نماز جمعه این هفته بناور، اظهار کرد: شخصی که سنت رسول اکرم (ص) را انجام نمی دهد؛ ولی با زبان اقرار می کند که من به پیامبر محبت دارم در حقیقت این سخن غیر از دروغ چیز دیگری را ظاهر نمی کند.

به گفته وی؛ باید طبق گفته خود پیامبر به آن محبت کنیم، آن حضرت می فرمایند:«من أحیا سنتی فقد أحبنی» کسی مرا دوست دارد که سنت من را زنده نگاه دارد و هیچ وقت با ترک آنها نمی توان در محبت پیامبر صادق باشد.

ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) موسم بارش رحمت الهی است

امام جمعه اهل سنت قرنجیک، گفت: ایام ولادت سرور گرامی پیامبر آخر الزمان و فخر جهان (ص) موسمی برای بارش رحمت الهی است.

«آخوند قربان کسلخه» در نماز جمعه این هفته قرنجیک، اظهار کرد: در این روزهای پر از خیر و برکت که صفحات تاریخ بشریت منور شده سراسر رحمت و برکت و خوشحالی برای امت اسلامی است.

به گفته وی؛ خداوند تولد پیامبر اعظم (ص) را قبل از خلقت حضرت آدم (ع) بشارت داده است.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت سراج الدین قرنجیک، خاطر نشان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) مشفق امت بود و حتما نسبت به وضعیت بغرنج همه بلاد اسلامی در عصر حاضر اظهار ناراحتی می کند.

وی، افزود: امت اسلامی فقط با چنگ زدن حول محور پیامبر رئوف الرحیم می توانند از این شرایط خارج شوند.
 
https://taghribnews.com/vdcexp8w7jh8ofi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی