تاریخ انتشار۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 279838
احمد طیب:

الازهر زبان گویای امت اسلامی و مروّج اسلام اعتدالی است

شیخ الازهر با اشاره به تاثیر این نهاد دینی در صیانت از فرهنگ و تمدن اسلامی، الازهر را کعبه مسلمانان در اسلام اعتدالی توصیف کرد.
الازهر زبان گویای امت اسلامی و مروّج اسلام اعتدالی است
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، احمد طیب شیخ الازهر مصر در همایش تجلیل از روحانیان برتر الازهر تاکید کرد که این نهاد دینی بیش از هزار سال وارث و ترویج دهنده فرهنگ عظیم جهان اسلام بوده است.
 
طیب افزود: علمای الازهر همواره با تمسّک به شیوه اعتدالی در تربیت و آموزش به ترویج علوم، معارف، اصول و قواعد دین اسلام و گسترش ذخیره عظیم اسلامی مانند عدل، برابری، انصاف و حسن برخورد با مردم پرداختند.
 
شیخ الازهر با بیان آنکه این نهاد دینی یک موسسه آموزشی اخلاقی است، خاطر نشان کرد: الازهر همچنان مسؤولیت تبلیغ و ترویج پیام اسلام در میان مردم مانند همزیستی مسالمت‌آمیز، احترام متقابل، برادری و برابری را بر عهده دارد.
 
وی ساختار آموزشی الازهر را بر مدار علم و اخلاق توصیف کرده و ادامه داد: الازهر کعبه اسلام اعتدالی در جهان و زبان گویای امت اسلامی است.
 
طیب اهمیت به تعقّل، نگاه سهولت‌آمیز به دین، رفع عسر و حرج از مردم و اعتدال را از دیگر ویژگی‌های الازهر برشمرده و اظهار داشت: کشورهای غربی با تنبلی و تن‌آسایی به این سطح از رشد و ترقّی دست نیافتند بلکه راز موفقیت غرب در تلاش خستگی ناپذیر و تحمل سختی‌ها در عرصه علم، صنعت، اختراع و سایر عرصه‌ها است.
 
شیخ الازهر در پایان دانشجویان و روحانیان علوم دینی را به تلاش و کوشش شبانه‌روزی دعوت و تاکید کرد که آنها آینده سازان فرهنگ و تمدن امت اسلامی هستند از این رو باید در مسیر علم تلاش و کوشش دوچندان از خود نشان دهند.
https://taghribnews.com/vdcexo8wvjh8fvi.b9bj.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی