تاریخ انتشار۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 260937
سازمان عفو بین‎الملل:

شعارهای سمّی ترامپ جهان را تاریک‎تر کرد

سازمان عفو بین‎الملل اعلام کرد: شعارهای سمّی دونالد ترامپ در مسیر پیروزی در انتخابات ریاست‎جمهوری آمریکا جهان را در سال 2016 به سمت تفرقه بُرد و دنیا را به مکانی تاریک‏‎تر مبدل کرد.
شعارهای سمّی ترامپ جهان را تاریک‎تر کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،این سازمان حقوق بشری، امروز در گزارش سالانۀ خود دربارۀ 159 کشور با اشاره به اقدامات ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود، اعلام کرد:سیاست‏مداران در سال 2016 برای پیروزی در انتخابات اصول برابری و کرامت انسانی را زیرپا گذاشتند.

در بیانیۀ عفو بین‎الملل که در پاریس، پایتخت فرانسه، صادر شد، آمده است: شعارهای انتخاباتی دونالد ترامپ یک نمونۀ مثال‌زدنی از حرکت روند جهانی به سمت سیاستی خشمگینانه‌تر و تفرقه‎برانگیزتر است.

ترامپ در طول مبارزان انتخاباتی خود وعده داد که 11 میلیون مهاجری را که به شکل "غیرقانونی" در آمریکا زندگی می‎کنند، از این کشور اخراج و بودجۀ ایالاتی را که به «مهاجرات غیرقانونی» پناه می‎‌دهند، قطع کند.

در بیانیۀ عفو بین‌الملل آمده است: با افزایش اظهارات حاوی نفرت در قبال پناهندگان در اروپا و ایالات‎متحده، جهان به مکانی «بی‌ثبات و تاریک‎‏تر» مبدل شده است.

این بیانیه می‌‎افزاید: نشانه‎‏های اولیه دربارۀ ترامپ نشان‌دهندۀ آن هستند که وی سیاست خارجی‌ای در پی خواهد گرفت که به شکل قابل‌‎توجهی موجب تضعیف همکاری‎های چندجانبه خواهد شد و طلیعۀ دورۀ جدیدی است که در آن بی‎ثباتی و سوءظن متقابل افزایش خواهد یافت.

ترامپ که اخیراً در واکنش به انتقادات دربارۀ «نژادپرستی» خود و اطرافیانش اعلام کرد به هیچ‌عنوان نژادپرست نیست، مدعی است که هدف از اقدامات علیه پناهجویان محافظت از ایالات‎‌متحده در مقابل تروریسم است.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا از همان هفته‎های اول ریاست بر کاخ سفید با هجمۀ برخی مقامات و رسانه‎های ایالات‎متحده روبرو بوده است که وی را فاقد درک درستی از سیاست‌خارجی می‎دانند.

آن‌ها به انتقاد از عملکرد ترامپ در گفت‌وگو با رهبران جهانی، اتهام ارتباط دولت وی با مقامات اطلاعاتی روسیه، فرمان‎های ضدمهاجرتی دولت جدید، طرح ترامپ برای دیوار کشیدن در مرز امریکا با مکزیک و ... پرداخته‎اند.

ترامپ اخیراً اعلام کرد: به زودی فرمانی «نو و بدیع» دربارۀ مهاجرت صادر خواهد کرد که با توجه به گزارش‎های منتشر شده، همچون فرمان قبلی، علیه ورود مسلمانان به آمریکا خواهد بود.
https://taghribnews.com/vdcex78wfjh8poi.b9bj.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی