تاریخ انتشار۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۳
کد مطلب : 203921
بحران پناهندگان در اروپا

افزایش انتقادها از دیوید کامرون درپي نپذیرفتن پناهندگان سوری

تنا-لندن
مردم بریتانیاتوماری امضاء کرده اند که در آن نه فقط از دولت دیوید کامرون نسبت به نپذیرفتن شمار کافی پناهجو در انگلستان انتقاد شده بلکه از مجلس عوام خواسته شده است تا هرچه سریعتر این موضوع را بعنوان یک مسئله انسانی مورد بررسی قرار دهند.
افزایش انتقادها از دیوید کامرون درپي نپذیرفتن پناهندگان سوری
با شدت یافتن بحران پناهندگان در اروپا،مردم انگلیس واکنش های متفاوتی در حمایت از پناهجویان سوری وانتقاد از دولت محافظه کار دیوید کامرون نشان می دهند.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن،پس از انتشار عکسی از صحنه دلخراش جسد آیلا کودک پناهجوی سه ساله سوری در سواحل دریا،اینک بحران پناهجویان سوری در اروپا وارد مرحله جدیدی شده است.
این موضوع که تاکنون به نظر می رسید بعنوان یک مشکل بین دولت های اتحادیه اروپا بر سر میزان پذیرش پناهجویان و چگونگی مدیریت این بحران مطرح باشد،اینک اما ابعادی تازه تر به خود گرفته است.
خبرهای منتشره در رسانه های اروپایی حاکی از شکل گیری کمپین های مردمی در حمایت از پناهندگان سوری وانتقادهای شدید از دولت مردان اروپایی دارد.

در بریتانیا مردم توماری امضاء کرده اند که در آن نه تنها از دولت دیوید کامرون نسبت به نپذیرفتن شمار کافی پناهجو در انگلستان انتقاد بلکه از مجلس عوام خواسته شده است تا هرچه سریعتر این موضوع را بعنوان یک مسئله انسانی مورد بررسی ومذاکره در پارلمان قرار دهند.

گفته می شود تاکنون بیش از 240000 نفر این تومار را امضاء کرده اند.طبق قوانین بریتانیا چنانچه نامه یا توماری به امضاء حداقل 10000 نفر برسد دولت موظف به رسیدگی به آن موضوع وپاسخگویی در برابر آن می باشد و چنانچه تعداد این امضاءها به 100000 برسد آن موضوع در دستور کار پارلمان برای بررسی قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر گروهی از مردم ولز از شهر بریستول در یک حرکت انسان دوستانه وبا تشکیل یک تیم دوچرخه سوار در حال انتقال مواد غذایی، وسایل مورد نیاز و دارو برای پناهجویان کمپ کاله هستند.گفته می شود حدود 30000 پناهجو در این کمپ از مدتها قبل تلاش می کنند تا از خاک فرانسه وارد خاک بریتانیا شوند.

از سوی دیگر رسانه ها امروز اعلام کردند که دیوید کامرون تحت فشارهای شدید اعلام کرده است که 4000 پناهجوی دیگر را در بریتانیا خواهد پذیرفت.

این در حالی است که مردم بریتانیا می گویند پذیرش این تعداد پناهجو از سوی دولت بریتانیا کافی نیست از این رو با تشکیل کمپینی، از مردم دعوت کرده اند تا 12 سپتامبر درتظاهرات بزرگ وگسترده با هدف حمایت از پناهندگان وتحت فشار قرار دادن دولت محافظه کارانگلیس شرکت کنند.
این راهپیمایی قرار است در مرکز لندن به سمت ساختمان نخست وزیری صورت گیرد.

همچنین گروه های صلح طلب نیز با تشکیل جلسات ونشست های گوناگون مسئولیت اوضاع بوجود آمده را به عهده دولت های غربی از جمله دولت انگلیس می دانند که با دخالت نظامی خود در خاورمیانه از جمله سوریه، شرایط را برای رشد تروریسم و برهم زدن امنیت انسان ها در این منطقه از جهان فراهم آوردند که تنها یکی از نتایج آن بحران کنونی پناهندگان در اروپا است.
https://taghribnews.com/vdcewx8wzjh87oi.b9bj.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن- رسانه های انگلیس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی