تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 203723

حج فرصت مناسبی برای همگرایی ملتهای مسلمان است

کارشناس ارشد مسائل جهان عرب، گفت: حج فرصت مناسبی برای وحدت ملتهای مسلمان به منظور مقابله با بحرانهای جامعه جهانی و اسلامی است.
حج فرصت مناسبی برای همگرایی ملتهای مسلمان است

"حسن هانی زاده" کارشناس ارشد مسائل جهان عرب، در گفتگو با خبرنگار تقریب، درباره نقش حج در وحدت و تقریب بین مذاهب، گفت:حج زمینه مناسبی برای همگرایی ملتهای اسلامی در رابطه با بحرانها و مشکلاتی است که جامعه جهانی و اسلامی با آن دست و پنچه نرم می کند.

هانی زاده افزود: این فریضه الهی، فرصت مناسبی ایجاد می کند تا ملتها ازطریق تعاطی افکار و تبادل نظر،  بتوانند راهکارهایی برای مقابله با چالشهای تهدید کننده جهان اسلام، پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب اسلامی که حج را فرصت همگرایی مناسبی تلقی کردند، گفت: باوجود فشارهای عربستان سعودی، حجاج کشورهای اسلامی می توانند از این فرصت مناسب زمانی و مکانی، برای تبلیغ اسلام واقعی و پرهیز از فتنه و اختلافات مذهبی بهره ببرند.

هانی زاده ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، نخستین کشوری است که  به رغم مخالفت وهابیون، مسئله ایجاد رفاه و همدلی بین ملل اسلامی را در 35 سال گذشته مطرح و همواره در مناسک حج سعی کرده است، نقش مثبتی در وحدت و همدلی میان ملتهای مسلمان جهان ایجاد کند.

 
https://taghribnews.com/vdcewx8wxjh87fi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی