تاریخ انتشار۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 203020

اصلاحات درعراق و مبارزه با داعش به موازات هم پیش خواهد رفت

رئيس جمهور عراق: با تمام توان و قدرت خود مبارزه با فساد را در کشور اجرایی خواهيم کرد. دولت براي مبارزه با فساد ، استراتژي کامل و جامعي را درنظر گرفته است.
اصلاحات درعراق و مبارزه با داعش به موازات هم پیش خواهد رفت
  
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از شبکه تلويزيوني الحره ، فواد معصوم گفت: ما با تمام قدرت خود برنامه مبارزه با فساد را در کشور اجرایی و با مفاسد مبارزه خواهيم کرد . 

فواد معصوم افزود: ما شاهد تظاهرات مسالمت آمیز مردم در بغداد و ديگر شهرها بوديم و از وجود اراده ملي در سراسر کشور برای مبارزه با فساد اداري ، سياسي ، قضايي و خدماتي آگاه شدیم .

. وی افزود: مردم اصلاحات و مبارزه با فساد را درهمه حوزه ها طلب می کنند و اين اصلاحات مي تواند زمينه پايان بحران انساني و مشکلات امنيتي حاکم بر کشور را فراهم و به برآورده شدن خواسته هاي مردم کمک کند .

رئیس جمهور عراق افزود: مسئولان دولت، مجلس و گروه هاي سياسي بايد با تعامل با يکديگر زمينه حل و فصل چالش کنوني را مهيا سازيم و  اين تنها راه پاسخ به اعتراضات مسالمت آميز مردم است .

فواد معصوم با بیان اینکه دولت براي مبارزه با فساد ، استراتژي کامل و جامعي را درنظر گرفته است تاکیدکرد: با تمام توان و اختيارات قانوني خود اصلاحات مورد نظر مردم را اجرا  و مشکلات معيشتي ، سياسي و خدماتي مردم را برطرف خواهيم کرد و حمایت ما از مردم و اجابت خواسته آنان موقت و ظاهري نخواهد بود.

وی افزود: اصلاحات درعراق به موازات راهکارهايي خواهد بود که براي شکست داعش اجرا خواهيم کرد .

فواد معصوم از مجلس عراق هم خواست قوانين لازم براي  انجام اصلاحات را تدوين کند. وی به قوه قضائيه هم توصیه کرد  اصلاحات لازم را براي فعاليت بهتر دستگاه قضايي براي مبارزه با فساد، تروريسم و تحقق عدالت انجام دهد.

رئیس جمهور عراق با تاکید بر اینکه قانون عاملي اساسي برای وحدت و ایجاد عدالت در عراق است افزود: مردم  عراق بر اساس قانون تظاهرات کردند و ما بر مبناي قانون از انان حمايت مي کنيم.

 
https://taghribnews.com/vdcewx8w7jh877i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی