تاریخ انتشار۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۰
کد مطلب : 168822
شیخ نعیم قاسم:

بیداری اسلامی موجب افزایش روحیه جهادی نیروهای مقاومت شده است

معاون دبیر کل حزب الله تأکید کرد: علمای امت اسلام مسئولیت بزرگی در جهت شناساندن اسلام حقیقی و شرح ابعاد آن و همچنین مقایسه بین عملکرد صحیح اسلامی و عملکردهای منحرفی که به نام اسلام صورت می گیرد بر عهده دارند.
بیداری اسلامی موجب افزایش روحیه جهادی نیروهای مقاومت شده است
 شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در حاشیه کنفرانس علمای مقاومت در حمایت از فلسطین و در گفتگو با خبرنگار تقریب پیرامون مقاومت اسلامی و تغییرات آن در پرتو تحولات اخیر  منطقه و جهان اسلام تأکید کرد: مقاومت اسلامی امروز وارد مرحله جدیدی شده است و در برابر رژیم صهیونیستی که در نبرد وحشیانه۵۲ روزه اخیر خود علیه نوار غزه شکست خورد، به قدرتی شکست ناپذیر مبدل گشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در این نبرد ۵۲ روزه نتوانست به هیچ یک از اهداف مورد نظر خود دست یابد خاطر نشان ساخت: رژیم صهیونیستی نتوانست موشکهای غزه را متوقف کند یا گذرگاه ها و تونلها را ببندد و یا رهبران مقاومت را بکشد و نتوانست معادله خود را در غزه تغییر بدهد و مردم فلسطین با تمسک به مقاومت شریف خود فعال و مؤثر در صحنه باقی ماندند.

معاون دبیر کل حزب الله ضمن اشاره به شکست رژیم صهیونیستی و پیروزی مستمر مقاومت فلسطین مخصوصا در جنگ اخیر غزه تأکید کرد: این بیداری اسلامی است که موجب افزایش روحیه جهادی نیروهای مقاومت فلسطین شده است.

وی ادامه داد: منظور ما از مرحله جدید مقاومت، این است که کل اسرائیل از ضربه های مقاومت فلسطین می ترسد و در حالی که رژیم صهیونیستی سالهاست سعی دارد شعله مقاومت را خاموش کند اما به یمن فداکاریهای نیروهای مقاومت نتوانسته است این خواسته خود را محقق کند.

شیخ نعیم قاسم در پاسخ به سؤالی در خصوص افراط گرایی و تروریسم که به گفته خود دشمن، ساخته و پرداخته غرب و رژیم صهیونیستی است، گفت: یکی از مظاهر جدید مقاومت اسلامی مقابله با چالش تروریسم و افراط گرایی است که برای نابودی کامل جهان اسلام و قضیه فلسطین شکل گرفته است؛ وی با اشاره به نقش مؤثر علما در این زمینه گفت: علمای امت اسلامی مسئولیت بزرگی در جهت شناساندن اسلام حقیقی و شرح ابعاد آن و همچنین مقایسه بین عملکرد صحیح اسلامی و عملکردهای منحرفی که به نام اسلام صورت می گیرد بر عهده دارند.

وی با بیان این مطلب افزود: علمای امت اسلام باید این حقیقت را در سطح جهان اسلام انتشار دهند که وابستگی انسان به پدر و مادر مسلمان، برای مسلمان بودن واقعی کافی نیست بلکه اسلام حقیقی نیاز به هماهنگی و انسجام با آموزه های الهی دارد و خداوند متعال تأکید دارد که اسلام دین رحمت و مودت است نه دین ظلم و خشونت.

شیخ نعیم قاسم در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطر نشان ساخت: دین روشنگر ما مردم را به حکمت و عقل و موعظه در زندگی فرا می خواند و این امور باید در همه کشورهای اسلامی نمود داشته باشد.

وی افزود: نقش علما در تبلیغ و آگاهی دادن است تا مردم با مقایسه کردن، راهی را که مناسب تر است انتخاب کنند و خدا را شاکریم که گروه های تکفیری هرچند شعار اسلام را سر دادند اما با رفتاری غیر اسلامی خود نزد مردم رسوا شدند، مخصوصا با وجود پرچم برافراشته شده حقیقت در جمهوری اسلامی ایران که با اعلام موضع صریح و مخالفت خود با انواع تروریسم و از جمله رژیم صهیونیستی و گروهکهای تکفیری، الگویی از تجربه اسلامی را تقدیم کرد که می تواند انحرافات موجود در جهان اسلام را فاش کند.

معاون دبیر کل حزب الله تأکید کرد: پایه و اساس مقاومت، اسلام است و مقاومت بی نظیری که در عملیات نظامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی شاهد هستیم انعکاس ایمان اصیل اسلامی است؛ مقاومت بدون اسلام معنایی ندارد. هنگامی که از مقاومت اسلامی صحبت می کنیم در واقع از اسلام حقیقی و اصیلی صحبت می کنیم که با انواع خشونت و انحراف مخالف است حال چه از جانب رژیم صهیونیستی باشد و چه از جانب سازمانها و گروه هایی که رژیم صهیونیستی آن را برای ضربه زدن به امت اسلام به وجود آورده است و همه اینها نیاز به عمل جهادی مقاوم و مبتنی بر عقیده اصیل اسلامی دارد.

شیخ نعیم قاسم در ادامه و در مورد اهمیت برگزاری کنفراس علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین گفت: اهمیت این کنفراس و نشستهای مشابه آن در سطح جهان، دیدار بین علمای مسلمان شیعه و سنی از سراسر دنیاست که این امر منجر به همکاری و تبادل تجارب و کوشش برای بررسی مسائل مربوط به جهان اسلام و از جمله فلسطین است.

وی در پایان افزود: این کنفرانس نوعی رابطه دوستی صادقانه بین علمای امت برقرار می کند و آن را به بقیه بخش های جامعه نیز منتقل می کند و فرصتی برای اقدامات عملی مشخص در جهت حل مسائل امت اسلامی فراهم می کند که علما باید آن را تعیین کنند و چارچوب های شرعی آن را مشخص کنند زیرا به عنوان وظیفه ای است که برگردنشان نهاده شده است؛ بنابراین این مسئولیت خطیر  نیاز به کار بزرگ دارد و نمی توان فقط به برگزاری این کنفراس اکتفا کرد.
https://taghribnews.com/vdcewv8zwjh8pvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی