تاریخ انتشار۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : 208728

پیشروی‌ ارتش عراق در صلاح‌الدین و الانبار و هلاکت ده‌ها داعشی

نیروهای عراقی در ادامه پیشرویهای خود، کنترل پالایشگاه بیجی، در شمال بغداد را به دست گرفتند و دهها تروریست داعشی را به هلاکت رساندند.
پیشروی‌ ارتش عراق در صلاح‌الدین و الانبار و هلاکت ده‌ها داعشی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "کریم النوری" سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد: نیروهای دولتی که از سوی داوطلبان مردمی و نیروهای عشایری حمایت می‌شوند، به آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در شمال بغداد رسیده‌اند، پالایشگاه بیجی آزاد شده است و درگیری‌های محدودی در حومه شهر بیجی ادامه دارد.

النوری افزود: پالایشگاه بیجی که بزرگترین پالایشگاه نفت عراق در شمال بغداد است، بعد از وقوع درگیری‌های سنگین با نیروهای داعش آزاد شد و در این درگیری‌ها که در ساعات گذشته صورت گرفت، تعداد زیادی از نیروهای تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

النوری ادامه داد: نیروهای عراقی به سمت کارخانه تولید گوگرد در بیجی حرکت کرده‌اند؛ این نیروها شهر بیجی را به صورت کامل محاصره کرده اند و نیروهای تروریستی داعش در حال فرار از این منطقه هستند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات آزادسازی بیجی که صبح دیروز آغاز شده است، از سه محور صورت گرفت و باعث شد، نیروهای داعش که اکثریت آنها چچنی هستند از این منطقه فرار کنند.

همچنین در درگیری‌ها میان نیروهای داوطلب عشایر با نیروهای تروریستی داعش در منطقه جبل "مکحول" که از درگیری با نیروهای عراقی فرار کرده بودند، ده‌ها تن از اعضای داعش به هلاکت رسیدند.

عملیات ارتش عراق در استان صلاح‌الدین همزمان با عملیات گسترده دیگری از سوی نیروهای دولتی در استان الانبار به ویژه در شهر الرمادی انجام می‌شود.

نیروهای دولتی عراق در دو روز گذشته به پیشروی‌های قابل توجهی در الانبار و شهرهای رمادی و فلوجه دست یافته‌اند.
 
https://taghribnews.com/vdcewv8wvjh87fi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی