تاریخ انتشار۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 296622
آیت الله اراکی درگفت و گو با خبر قرآنی شبکه قرآن:

کنفرانس وحدت نمادی برای وحدت جهان اسلام است/ پساداعش مرحله ای است که زمینه را برای دعوت به سوی تمدن اسلامی فراهم می کند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: برگزاری کنفرانس وحدت موجب می شود گفتمان وحدت در جهان گسترش بیشتری یابد و همگان به ضرورت مسئله وحدت و خطر جریان های تکفیری و تفرقه انگیز پی می برند.
کنفرانس وحدت نمادی برای وحدت جهان اسلام است/ پساداعش مرحله ای است که زمینه را برای دعوت به سوی تمدن اسلامی فراهم می کند
 به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب صبح امروز(جمعه) در گفت و گو با خبر قرآنی شبکه قرآن با بیان اینکه کنفرانس وحدت نمادی برای وحدت جهان اسلام است، اظهار داشت: در کنفرانس وحدت از همه اقشار جهان به ویژه جهان اسلام چهره های سیاسی ، هنری ، فکری و علمی و البته اسلامی در یک جا و با یک شعار و یک انگیزه و آن هم انگیزه وحدت جهان اسلام دور هم جمع می شوند.
 
وی افزود: همچنین شرکت کنندگان در این کنفرانس موضع گیری واحدی در برابر جریان هایی که به دنبال تفرقه انگیزی و ستیز و ایجاد تنش در میان امت اسلامی هستند، اتخاذ می کنند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفت: برگزاری کنفرانس وحدت موجب می شود گفتمان وحدت در جهان گسترش بیشتری یابد و همگان به ضرورت مسئله وحدت و خطر جریان های تکفیری و تفرقه انگیز پی می برند.
 
وی با بیان اینکه ایجاد وحدت میان بشریت تنها توسط ادیان الهی امکان پذیر است، تأکید کرد: اسلام و سایر ادیان الهی همواره وحدت همه بشریت را دنبال می کردند.
 
 
وی افزود: اگر همه مخلصانه در کنار هم بنشینیم و درباره اختلافات گفتگو کنیم قطعا می توانیم بر مبنای روش هایی که هم عقلانی و هم وحیانی است در مسائل جزیی نیز به نقاط مشترک دست یابیم.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به تلاش ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در برگزاری منظم کنفرانس وحدت اسلامی افزود: تلاش های معظم له و پیش از ایشان رهنمودهای امام راحل و بطور کلی جریان و اهداف انقلاب اسلامی و مسئولان توانستند یک گفتمان جهانی را در خصوص وحدت ایجاد کنند.
 
آیت الله اراکی با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی از 14 تا 16 آذر ماه در تهران، اظهار داشت: از حدود 93 کشور جهان مهمان داریم که قریب بیش از 50 درصد از آنها برای نخستین بار به ایران می آیند و امسال استقبال بی نظیری از حضور میهمانان در کنفرانس وحدت شاهد هستیم.
 
وی گفت: این استقبال گسترده نتیجه پیروزی جبهه مقاومت و شکست تکفیری ها بود و در واقع وارد یک مرحله جدیدی شده ایم و مرحله پساداعش و پسا تکفیری مرحله ای است که زمینه را برای دعوت به سوی تمدن اسلامی و با هدف وحدت اسلامی فراهم کرده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: یکی از مهمترین امتیازات دوره پسا داعش و پسا تکفیر این است که جبهه مقاومت و جبهه انقلاب اسلامی به عنوان جبهه پیروز در دنیا مطرح است که البته الزاماتی دارد و آن اینکه ما برای این دوره چه طرح هایی داریم و برای حل مشکلات جوامع بشری چه تدبیری اندیشیده ایم بنابراین اکنون دوره ای است که بتوانیم در عرصه تمدت نوین اسلامی ابتدای در مباحث تمدنی و به طور جد حوزه های علمیه و دانشگاه ها وارد شوند و پس از آن باید تلاش کنیم جمهوری اسلامی یک نمونه از تمدن اسلامی را ارائه کند.
 
آیت الله اراکی در پیرامون تشکیل اتحادیه مقاومت اسلامی گفت: در مرحله جدید فعالیت مجمع جهانی تقریب ما تلاش کریدم که تقریب را از حالت گفتمانی به حالت میدانی تبدیل کنیم تلاش کردیم که همه اقشار جامعه در راستای تقریب فعالیت داشته باشند لذا در این مرحله اقدام به راه اندازی اتحادیه های مختلفی کردیم که یکی از این اتحادیه ها، اتحادیه علمای مقاومت است در این اتحادیه بیش از 700 نفر از علمای برجسته جهان اسلام که اکثرا سنی هستند حضور دارند و در آن تنها یک صدا و آن حمایت از جبهه مقاومت در برابر جبهه استکبار، صهیونیزم و وهابیت شنیده می شود.
 
وی افزود: هم اکنون جهان اسلام یکپارچه ضد صهیونیزم و استکبار و عربستان سعودی موضع گرفته است که این باعث عصبانیت آنها شده است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پایان با بیان اینکه همگان باید تلاش کنیم که یاد رسول اکرم(ص) را زنده کنیم، اظهار داشت: یاد رسول اکرم(ص) از بزرگترین عبادت ها است.
 
https://taghribnews.com/vdcewp8wwjh8opi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی