تاریخ انتشار۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 257021

تأکید عالم عربستانی بر ضرورت کنار گذاشتن تعصب دینی

امام جمعه قطیف عربستان در سخنانی از بروز اختلافات به علت تعصب‎های دینی به شدت انتقاد و بر ضرورت کنار گذاشتن این تعصب‌ها تأکید کرد.
تأکید عالم عربستانی بر ضرورت کنار گذاشتن تعصب دینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام "شیخ حسن صفار" امام جمعه قطیف عربستان طی سخنانی بر ضرورت حفظ وحدت تاکید کرد و گفت: استقلال شخصیت و آزادی بیان به معنی قطع روابط با دیگران نیست بلکه روابط انسان‎ها باید در چارچوب قوانین دینی باشد.
 
وی افزود: پدر و مادر نقش اساسی در تشکیل شخصیت و استقلال کودکان در دوران رشد ایفا می‎کنند و دین مبین اسلام نیز تاکید بسیاری بر استقلال شخصیتی دارد.
 
این عالم عربستانی تصریح کرد: تعالیم دینی برای هوشیاری انسان آمده است بنابراین ما باید در آموزه‎های اسلامی تفکر کنیم تا در مسیر صحیح قدم برداریم.
 
وی هر گونه افراط و تفریط را مذموم دانست و اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد در شخصیت یک فرد دیگر ذوب‎ و یا بدون دلیل دشمن می‎شوند که در هر دو صورت کار بسیار اشتباهی است زیرا ما نباید مبادی صحیح فکری و ارزش‎های خود را زیر پا بگذاریم.
 
حجت الاسلام صفار به انتقاد از تعصب بیش از اندازه در دین پرداخت و بیان داشت: برخی از اختلافات اجتماعی، روابط شخصی و دوستی‎ها نتیجه تعصب‎های بیش از اندازه دینی و فکری است.
 
https://taghribnews.com/vdcewf8wzjh8n7i.b9bj.html
مرجع : رسانیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی