تاریخ انتشار۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 294327

آل خلیفه ارتباط شیخ علی سلمان را به صورت کامل با بیرون زندان قطع کرد

منابع خبری روز شنبه گزارش دادند که با نزدیک شدن به زمان محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی بحرین که در زندان رژیم آل خلیفه بحرین است، ارتباط وی با بیرون به طور کامل قطع شده است.
آل خلیفه ارتباط شیخ علی سلمان را به صورت کامل با بیرون زندان قطع کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خانواده شیخ علی سلمان و شماری از چهره های برجسته در بند زندان های آل خلیفه اعلام کردند: ارتباط این زندانیان با بیرون کاملا قطع و از مشاهده تلویزیون و مطالعه روزنامه منع شدند؛ شیخ علی سلمان اکنون براساس یک حکم ظالمانه آل خلیفه درحال سپری کردن حکم نه ساله اش در زندان رژیم بحرین است.

دادستانی منامه پیش تر با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت وفاق ملی بحرین را که در زندان آل خلیفه به سر می برد، به اتهام آنچه «جاسوسی برای قطر» خوانده است، 6 آذر ماه (27 نوامبر) محاکمه می شود.

رژیم آل خلیفه، چند اتهام جدید به شیخ سلمان و معاونانش وارد و مهمترین آنها را جاسوسی برای قطر با هدف تلاش برای انجام اقدامات خصمانه داخل کشور و آسیب رساندن به مراکز امنیتی، سیاسی و اقتصادی و منافع عالی بحرین و نیز نابودکردن اعتبار آن در خارج از کشور، اعلام کرده است.

رژیم بحرین همچنین ادعا کرده است که شیخ سلمان و معاونانش در ازای دریافت پول از قطر، اسرار نظامی و اطلاعات مربوط به اوضاع داخلی بحرین را در اختیار دوحه قرار داده است.

شیخ سلمان در سال 2014 میلادی، توسط رژیم مستبد آل خلیفه دستگیر شد و در سال 2015 به اتهام تحریک مردم به طائفه گرایی و توهین به وزارت کشور بحرین به چهار سال حبس محکوم شد.

دادگاه استیناف بحرین که به دنبال تحمیل حبس بیشتر برای شیخ سلمان بود، بار دیگر او را به اتهام «تبلیغ برای تغییر نظام با استفاده از زور» محاکمه و مدت حبسش را تا نه سال افزایش داد.

بحرین از سال 2011 میلادی تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی روبه رو است و آل خلیفه در چارچوب سرکوب تحرکات اعتراضی مسالمت آمیز مردم بحرین تاکنون تعدادی از شهروندان بی گناه بحرینی را کشته و یا زندانی کرده و تعدادی را هم سلب هویت و از بحرین اخراج کرده است.
 
https://taghribnews.com/vdcewe8wfjh8oxi.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی