تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 221480

بازتاب جهانی حضور پرشور و گسترده مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حضور گسترده و میلیونی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بازتاب‌های وسیعی در رسانه‌های بین‌المللی داشته است.
بازتاب جهانی حضور پرشور و گسترده مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن
مردم ایران امسال نیز همانند تمامی سال‌های گذشته حضور شکوهمندی در مراسم یوم الله 22 بهمن داشتند و این حضور وسیع از دید رسانه‌های بین المللی پنهان نمانده و این رسانه‌ها اقدام به پوشش این رویداد کردند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مردم ایران در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب این کشور به خیابان‌ها آمده و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.
در تهران صد‌ها هزار نفر در میدان آزادی –جایی که «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران سخنرانی کرد- گرد هم آمدند.
بسیاری از شرکت‌کنندگان در این مراسم پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن عبارت‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده بود.
خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد که شهروندان ایران در پایتخت و سایر شهرهای این کشور برای بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان‌‌ها آمدند. شرکت‌کنندگان در این مراسم، مانند هر سال شعارهای ضدآمریکایی و ضداسرائیلی سر می‌دادند. در مسیرهای برگزاری این راهپیمایی نیز بنرهایی با مضمون مخالفت با آمریکا و اسرائیل نصب شده است.
به گزارش این خبرگزاری، این مراسم در آستانه انتخابات پارلمانی ایران که برای حدود دو هفته دیگر برنامه‌ریزی شده، برگزار شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس هم گزارش داد که مردم ایران به‌رغم سرمای هوا در سالگرد انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ میلادی شرکت کردند.
آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد که شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سر دادند. در خیابان‌ها نیز بنر‌ها و پوسترهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی نصب شده است.
خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد که صدها هزار نفر از شهروندان ایران با حضور در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشتند.
مردم با در دست داشتن پرچم‌ها و بنرهای ضد آمریکایی، شعارهایی در مخالفت با آمریکا و اسرائیل و در حمایت از فلسطین سر می‌دادند.
شهروندان همچنین با ماکت‌های موشک عماد عکس یادگاری گرفتند.
شبکه خبری یورونیوز نیز گزارش داد که شهروندان ایرانی در مراسم سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب سال ۱۹۷۹ میلادی شرکت کردند.
شرکت‌کنندگان به سنت هر سال، در این مراسم شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سر دادند.
رئیس‌جمهوری ایران نیز در جمع مردمی که در میدان آزادی حاضر شده بودند، سخنرانی کرده و با اشاره به در پیش بودن انتخابات پارلمانی و خبرگان، خواستار حضور آن‌ها در این انتخابات شد.
بر اساس این گزارش، مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب در برخی کشورهای دیگر جهان از جمله لبنان، اندونزی، اردن، انگلیس و پاکستان نیز برگزار شد.
خبرگزاری رویترز نیز با پوشش مراسم راهپیمایی گزارش داد: «رئیس‌جمهوری ایران از مردم این کشور خواست تا در انتخابات آتی، اتحاد سیاسی داشته و حضور پررنگی در حوزه‌های رای‌گیری داشته باشند.»
در ادامه آمده است که تلویزیون دولتی ایران از شرکت میلیون‌ها ایرانی در راهپیمایی‌های بزرگداشت انقلاب که در سرتاسر این کشور برگزار شد، خبر داد.
 رویترز به نقل از روحانی نوشت: «ایرانیان در برابر هرگونه فشار و زورگویی مقاومت می‌کنند. پیروزی هسته‌ای ما به دنیا نشان داد که ایرانیان قابلیت پیروزی در هر میدانی را دارند.»
خبرگزاری رسمی یمن (سبـأ)  در گزارشی از راهپیمایی ملت ایران در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشت ایران سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در سایه دستاوردهای عظیم متمدنانه جشن گرفت. در این گزارش آمده است: میلیون‌ها ایرانی در این تظاهرات که هرساله در چنین روزی برگزار می‌شود، شرکت کردند و تهران پایتخت ایران، راهپیما‌یی‌ مردم در میدان آزادی به همین پیوند خورد، میدانی که نماد انقلاب است، بیش از 250 خبرنگار خارجی این مراسم را پوشش دادند.
خبرگزاری رسمی سوریه  نیز در گزارشی درباره برگزاری مراسم 22 بهمن در ایران اعلام کرد مناطق مختلف ایران شاهد برگزاری تظاهرات میلیونی مردم به‌مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.
در گزارش سانا آمده است امروز تظاهرات میلیونی به‌مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سرتاسر ایران برگزار شد.
بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها بر ادامه حرکت در مسیر اصول و آرمان‌های امام خمینی(ره) و جانشین ایشان آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات، با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، پرچم‌های فلسطین و مقاومت لبنان را در دست داشتند.
عدنان محمود سفیر سوریه در تهران و اعضای سفارت این کشور در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران مشارکت کردند.
شبکه المیادین  هم در گزارشی اعلام کرد ایرانی‌ها از صبح به میادین و خیابان‌ها برای برگزاری راهپیمایی سرازیر شدند در حالی که پارچه‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی در دست داشتند و شعارهایی در پایبندی خود به راه امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و مؤسس جمهوری اسلامی و ایستادگی در این مسیر سر می‌دادند.
المیادین به پوشش زنده‌ بخش‌هایی از این مراسم و سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی میلیونی مردم تهران پرداخت.
شبکه الفرات  هم در گزارشی از برگزاری راهپیمایی روز 22 بهمن تأکید کرد قشرهای مختلف ملت ایران در راهپیمایی‌های میلیونی خود به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 11 فوریه (22 بهمن) با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید پیمان و با با جانشین ایشان، امام خامنه‌ای تجدید بیعت کردند.
بر اساس این گزارش،‌ راهپیمایی میلیونی ملت ایران در بیش از پنج‌هزار منطقه در سرتاسر کشور از جمله تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران آغاز شد است و میدان آزادی تهران هم شاهد سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران است. این گزارش می‌افزاید این حادثه مهم را بیش از پنج‌هزار خبرنگار و تصویربردار از جمله 280 خبرنگار خارجی پوشش می‌‌دهند.
راهپیمایی میلیونی ملت ایران در روز 22 بهمن در شبکه ال‌بی‌سی لبنان هم بازتاب داشت. این شبکه در گزارشی اعلام کرد ایرانی‌ها روز پنجشنبه از طریق برگزاری تظاهرات گسترده در تهران و شهرهای بزرگ، سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
ال‌بی‌سی در  ادامه بخش‌هایی از سخنان دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم را پوشش داد و اعلام کرد حسن روحانی ابراز عقیده کرد که ملت ایران، زورگویی خارجی و سلطه‌طلبی آمریکا را پایان داد.
شبکه الجزیره و شبکه بی‌بی‌سی عربی هم به پوشش تظاهرات میلیونی مردم ایران در روز 22 بهمن پرداختند، الجزیره به مشارکت مردم و شعارهای ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی در این تظاهرات اشاره کرد.
https://taghribnews.com/vdcevz8w7jh8wei.b9bj.html
مرجع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی