تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 243486
//آخرین تحولات سوریه//

مواضع داعش در غرب دیرالزور زیر آتش سنگین ارتش سوریه/ پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق

ارتش سوریه مانع از نفوذ تروریست‌ها به فرودگاه دیرالزور شد و در غرب این شهر نیز مواضع گروه تروریستی داعش را زیر آتش گرفت.
مواضع داعش در غرب دیرالزور زیر آتش سنگین ارتش سوریه/ پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: آتشبارهای ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در جیزه و روستای نعیمه در شرق شهر درعا زیر آتش گرفتند.  در جریان این حملات، علاوه بر انهدام ادوات تروریست‌ها، شماری از آن‌ها نیز به هلاکت رسیدند و برخی دیگر زخمی شدند.
 
از سوی دیگر، منابع سوری گزارش دادند:نیروهای ارتش سوریه در رستن در بیست کیلومتری شمال حمص، عملیاتی علیه تروریست‌های احرارالشام و رجال‌الله انجام دادند و دو مرکز فرماندهی آن‌ها را منهدم کردند.  در این عملیات، شماری از تروریست‌ها از جمله خالد مرعی، فرید و قاسم الرز به هلاکت رسیدند.
 
در این منطقه تروریست‌های جبهه النصره، جیش التوحید، فیلق حمص، اهل السنه و الجماعه و اجناد حمص و نیز احرارالشام حضور دارند که از  سوی رژیم سعودی حمایت مالی می‌شوند.
 
منابع نظامی سوری همچنین از دفع یورش تروریست‌ها به فرودگاه دیرالزور خبر دادند و اعلام کردند: تروریست‌ها تلاش کردند که از سمت شرقی فرودگاه به آن نفوذ کنند که با واکنش کوبنده ارتش سوریه روبرو شدند و متحمل خسارات سنگین شدند.
 
در غرب دیرالزور نیز ارتش سوریه مواضع داعش را در اطراف بانوراما زیر آتش گرفت.  ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در مناطق عرفی، صناعه و رصافه در حومه دیرالزور زیر آتش گرفت.
 
منابع سوری همچنین از تسلط ارتش سوریه بر 3 منطقه جدید در حومه جنوبی حلب و وارد شدن تلفات سنگین به گروه‌های مسلح خبر دادند.
منابع سوری گزارش دادند: نیروهای ارتش سوریه بر مناطق قراصی، عماره و برنده در حومه جنوبی حلب مسلط شدند.
 
این منابع بیان کردند: در جریان این عملیات، شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و برخی زخمی شدند.
 
در این درگیری، برخی از افراد مسلح نیز پا به فرار گذاشتند و مقادیر زیادی از مهمات و ادوات آن‌ها منهدم شد.
 
در حومه شرقی حلب در اطراف دانشکده هوایی، خودروها و ادوات نظامی داعش در حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه منهدم شد.
 
خبر دیگری از سوریه حاکی است گروه‌های مسلح، شهرک‌های شیعه‌نشین فوعه و کفریا را در حومه شمالی ادلب آماج حملات ددمنشانه خود قرار دادند.
 
منابع سوری گزارش دادند: گروه‌های مسلح بیش از 200 گلوله خمپاره و موشک به این دو شهرک محاصره شده شلیک کردند که بر اثر آن شماری از غیرنظامیان زخمی شدند.
 
این منابع افزودند: جیش‌الفتح به طور مستقیم مخازن و تانکرهای آب در فوعه و کفریا که در حومه شمالی ادلب در محاصره قرار دارند را زیر آتش قرار دادند.  به گفته این منابع، هنوز گلوله باران منطقه ادامه دارد و گروه‌های مسلح از منطقه صواغیه، این دو منطقه را هدف قرار می‌دهند. مخازن و تانکرهای آب تنها شریان زندگی در این دو منطقه محاصره شده هستند.
 
این در حالی است که جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع و مراکز تجمع گروه‌های مسلح را در بنش در حومه شرقی ادلب را در واکنش به حملات گروه‌های مسلح به فوعه و کفریا هدف قرار دادند و تلفات و خسارات سنگینی به آنها وارد کردند.
 
ارتش سوریه هم در غوطه شرقی در حومه پایتخت این کشور، به موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافت.
 
منابع سوری اعلام کردند:  ارتش سوریه بر یک کیلومتر مربع از سمت حوش الفاره با سوی تل الصوان پیشروی کرد.
 ارتش سوریه در این عملیات شماری از افراد وابسته به گروه‌های مسلح را به هلاکت رساند و برخی را زخمی کرد.
 بر اساس گزارش‌ها، درگیری‌ها هنوز ادامه دارد.
 
ارتش سوریه قبلا در حومه دمشق موفق شد با اعمال محاصره و فشار بر گروه‌های تروریستی، آن‌ها را وادار به خروج از داریا کند و برخی منابع از مهیا شدن شرایط لازم برای خروج تروریست‌ها از معضمیه در حومه دمشق نیز خبر دادند.
https://taghribnews.com/vdcevx8wpjh8eei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی