تاریخ انتشار۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 233784

مخالفت عربستان با خواسته عبد ربه منصور هادی

تنا
برخی منابع از مخالفت عربستان با پیشنهاد منصور هادی برای خروج هیاتش از مذاکرات کویت خبر دادند.
مخالفت عربستان با خواسته عبد ربه منصور هادی
منابع آگاه به شبکه خبری المیادین گفتند که عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن تلاش کرد تا هیاتش را از مذاکرات کویت خارج کند اما با مخالفت شدید عربستان روبرو شده است.به گزارش ایسنا، این در حالی است که شبکه المسیره به نقل از منابع آگاه نوشت: تعدادی از اعضای هیات ریاض، کمیته اسیران و بازداشت‌شدگان در کویت را برای طفره رفتن از دستیابی به توافق نهایی که به تبادل اسیران منجر می‌شد، ترک کردند.
به گفته منابع آگاه، عزالدین الاصبحی به عنوان دومین عضو از نمایندگان هیات ریاض در کمیته اسیران، کویت را ترک کرده به طوریکه قبل از وی مرفت مجلی کویت را ترک کرده بود. به گفته این منابع، هادی با بررسی وضعیتش در سمت ریاست‌جمهوری مستعفی نیز مخالفت و به استقبال عربستان از رئیس هیات انصارالله اعتراض کرده است.
همچنین روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع یمنی آگاه نوشت که منصور هادی از مجموعه پیشنهاداتی که درباره حل و فصل سیاسی بحران به وی داده شده، اطلاع یافته است. قرار است این افکار و پیشنهادات در مذاکرات مطرح شده و به صورت پیش‌نویس توافق درآید.
به گفته منابع، منصور هادی در نشست با مشاورانش بنا به درخواست عربستان، دستور بازگشت به مقر دولت مستعفی به عدن را داده است.
اخیرا و به دنبال آزادسازی شهر مکلا، مرکز استان حضرموت از چنگ القاعده، دولت مستعفی یمن مقرش را به این شهر انتقال داد.
 
https://taghribnews.com/vdcevx8wejh8xfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی