تاریخ انتشار۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : 238888

آتش بس در 200 منطقه سوریه/ محکومیت حمله هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به روستای طوخان

تنا
پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره بر اثر عملیات همزمان نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری از مهرماه سال گذشته، اجرای آتش بس از اسفند ماه 94 آغاز شد.
آتش بس در 200 منطقه سوریه/ محکومیت حمله هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به روستای طوخان
با پیوستن 20 منطقه جدید در حمص به آتش بس و پایان تقریبی درگیری ها در این استان، شمار مناطق تحت پوشش پیمان ترک مخاصمه در سوریه به 200 منطقه رسید.

مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه مستقر در پایگاه حمیمیم این کشور در خبرنامه امروز (چهارشنبه) خود با اعلام این خبر، افزود: همزمان با تثبیت اوضاع بدون درگیری در بخش های مختلف استان ها، سران گروه های فعال 9 منطقه در شبانه روز گذشته پیمان ترک مخاصمه را امضا کرده اند که با توجه به 11 منطقه تازه پیوسته، مناطق شاهد درگیری ها هر روز محدودتر و کمتر می شود.
در خبرنامه این مرکز در پایگاه وزارت دفاع روسیه، همچنین آمده است که مذاکره با فرماندهان گروه های مسلح خارج از صفوف تروریست های غیرمشمول آتش بس در مناطق دمشق، درعا و السویده ادامه دارد و نتایج آن در روزهای آینده مشخص می شود. پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره بر اثر عملیات همزمان نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری از مهر سال گذشته، اجرای آتش بس از اسفند 94 آغاز شد.

در همین حال وزارت خارجه سوریه در نامه هایی به روسای سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواستار محکومیت حمله هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به روستای طوخان در شهر منبج در شمال سوریه و قتل عام غیرنظامیان شد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه جنگنده های فرانسه را عامل حمله روز گذشته (سه شنبه) به روستای طوخان در شهر منبج دانست و اعلام کرد که جنگنده - بمب افکن های فرانسه در بسیاری موارد در قالب ائتلاف بین المللی به شکل غیر قانونی مرتکب جنایت های خونریز در سوریه شده اند.

در حمله سنگین روز گذشته جنگنده - بمب افکن های فرانسه به شهر منبج که گروه تروریستی داعش در آن از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و مانع فرار آنها از شهر می شود، بیش از 120 غیر نظامی که غالب آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهد کشته و شمار زیادی زخمی شده اند و تعداد زیادی نیز از سرنوشت آنها هنوز خبری نیست.

وزارت خارجه سوریه در نامه های خود به جامعه بین المللی بشدت حملات هواپیماهای فرانسه و آمریکا به غیرنظامیان و تاسیسات زیربنایی به جای حمله به گروه های تروریستی مانند داعش را محکوم و افزوده که دولت فرانسه و آمریکا در جنگ با تروریسم یک سیاست واحد نداشته و دچار تناقض و عدم جدیت بوده و به همین دلیل هیچگاه با دولت و ارتش سوریه که با تروریسم در این کشور مبارزه می کند هماهنگ نیستند.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرده که حمایت های فرانسه، آمریکا، ترکیه، عربستان، قطر و انگلیس از گروه های تروریستی تحت عنوان گروه های میانه رو از جمله جبهة النصرة” و “جیش الفتح” و “جیش الاسلام” و ”لواء التوحید” و “گردان های نور الدین الزنکی” و ”لشگر شهداء بدر” و” لشگر المهاجرین” و ”الجبهة الاسلامیة” و دیگر گروه های تروریستی خود نشانه سوءنیت و تناقض و عدم جدیت آنها در مبارزه با تروریسم و همکاری و حمایت آنها از گروههای تروریستی سوریه است.
وزارت خارجه سوریه در نامه های خود به جامعه بین المللی از آنها خواست که ضمن محکومیت این جنایت و کشتار غیرنظامیان اقدامات بازدارنده را برای حفظ صلح و امنیت و ثبات در پیش گرفته و با مجازات کشورهای حامی و تقویت کننده تروریسم همانند ریاض، دوحه، آنکارا و پاریس مانع گسترش تروریسم و از بین رفتن امنیت و ثبات شده و آنها را ملزم به پایبندی به معاهدات شورای امنیت بکند.
https://taghribnews.com/vdcevv8wvjh8xvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی