تاریخ انتشار۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : 258480
حجت‌الاسلام والمسلمین اختری در تجمع حمایت از شیخ عیسی قاسم:

وزیر نابخرد سعودی بداند نصیحت کشورهای اسلامی دخالت نیست/ دنیای اسلام به یاری مظلومان بحرین بشتابد

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: آمریکا، آل سعود و به‌ ویژه وزیر جوان نابخرد سعودی بدانند نصیحت کشورهای اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری و موضع‌گیری مسؤولان دخالت در امور کشورها نیست.
وزیر نابخرد سعودی بداند نصیحت کشورهای اسلامی دخالت نیست/ دنیای اسلام به یاری مظلومان بحرین بشتابد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراض‌آمیز حوزویان در محکومیت سرکوب مردم انقلابی بحرین و هتک حرمت به روحانی مجاهد آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به 6 سال جنایت آل سعود و آل خلیفه علیه مردم بحرین اظهار کرد: مردم بحرین خواهان حقوق اولیه شهروندی هستند و این در حالی است که آل خلیفه و آل سعود این خواسته به‌حق را سرکوب می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه آل خلیفه برخوردی خصمانه و خشن با مردم داشته است، تصریح کرد: مردم بحرین برای رسیدن به خواسته‌های خود حرکتی مسالمت‌آمیز داشته و با رهبری شیخ عیسی قاسم خواسته‌های خود را دنبال می‌کنند در حالی‌ که حکام جنایتکار بحرین با زندانی کردن مردم و همچنین شکنجه کردن آن‌ها مرتکب جرم‌ها و جنایات بسیاری شدند.
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به 6 سال ثبات قدم، استقامت و پایمردی مردم بحرین در راه رسیدن به اهداف خود یادآور شد: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم و بسیاری از مردم بحرین حرکتی ناشایست بوده و چنین اقدامی در هیچ کجای دنیا انجام نمی‌شود.
 
وی به محاصره خانه شیخ عیسی قاسم اشاره کرد و افزود: مردم دفاعی همه‌جانبه از رهبر خود دارند و البته شرایط در این کشور به‌ گونه‌ای شده است که علمای بحرین از همه مسلمانان دنیا استمداد کمک کرده‌اند.
 
اختری با اشاره به اینکه مراجع تقلید و مردم بحرین کفن‌پوش به خیابان آمده‌اند، تصریح کرد: مردم بحرین اعلام کرده‌اند که اگر دولت جنایتکار این کشور بخواهد به شیخ عیسی قاسم تعرضی داشته باشد با خون خود به دفاع از ایشان خواهند پرداخت.
 
وی با اشاره به اینکه باید حکومت بحرین از راه گفت‌وگو و اعطای حقوق شهروندی به مردم به مشکلات پایان دهد، یادآور شد: امروز حوزویان در پایگاه انقلاب با تجمع خود اعلام می‌کنند که دولت خلیفه باید از گذشتگان خود و یزیدیان و طاغوتیان درس عبرت بگیرد و به ظلم و جنایتی که علیه ملت مظلومش روا می‌دارد، خاتمه دهد.
 
وی با اشاره به اینکه مسلمانان و آزادگان دنیا در کنار ملت مظلوم بحرین هستند، تصریح کرد: حمایت ایران از مظلومان جهان دخالت نبوده و امیدواریم که سران این کشور به رهنمودها و نصایح رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید توجه کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) تصریح کرد: آمریکا، آل سعود و به‌ ویژه وزیر جوان نابخرد سعودی بدانند نصیحت کشورهای اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری و موضع‌گیری مسؤولان دخالت در امور کشورها نیست.
 
وی تأکید کرد: به نخست‌ وزیر ننگین انگلیس به‌ عنوان کشوری که 400 سال در کشورهای دیگر دخالت کرده و نیروی نظامی داشته است باید بگوییم شرمتان باد؛ شما چگونه می‌گویید ایران در حال دخالت است در حالی‌ که دخالت در امور کشورهای اسلامی جز اولویت‌های شما است.
 
وی خطاب به انگلیس و نخست‌وزیر این کشور گفت: پایگاه‌های نظامی شما و آمریکا در منطقه و حمایت آشکار از گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه، نیجریه و بحرین چه معنایی دارد؟ باید گفت ننگ بر سازمان مللی که فقط در اختیار چند کشور جنایتکار است.
 
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) با اشاره به حضور نظامی آل سعود در بحرین و یمن تصریح کرد: آیا این حضور دخالت نیست؟
 
اختری تأکید کرد: چگونه است واتیکان به‌ عنوان مرجع دین مسیحیت در دفاع از مسیحیان می‌تواند حرف بزند و نصیحت کند اما مرجعیت و رهبری جامعه اسلامی چنین حقی ندارد؟ رهبری جهان اسلام هر کجا که نسبت به مردم مظلوم ظلمی شود از مظلوم دفاع می‌کند. موضع‌گیری‌های مراجع، بیانیه‌ها، اجتماعات و ... یک حق قانونی است.
 
وی تأکید کرد: از همین مدرسه فیضیه به‌ عنوان پایگاه مقاومت و جهاد به مردم بحرین می‌گوییم از مردم و شهدای ایران درس بگیرید و بدانید وعده خدا حق است و پیروزی در انتظار شماست. شما در مکتب امام حسین(ع) پرورش یافته‌اید و باید از رهبر خود دفاع کرده و بدانید که دشمن تسلیم می‌شود.
 
https://taghribnews.com/vdcevv8w7jh8nei.b9bj.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی