تاریخ انتشار۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 266689
امام جمعه نجف اشرف:

داعش همپیمان رژیم صهیونیستی است/انتخاب بصره به عنوان پایتخت اقتصادی عراق، به نفع ملت این کشور است

امام جمعه نجف اشرف، ضمن قدردانی از مجاهدان عراقی برای آزادسازی مناطق جنوب شهر موصل، تأکید کرد: مناطق اندکی هنوز در اشغال داعش، باقی مانده است که در آینده نزدیک از چنگال تروریست‎ها آزاد خواهد شد.
داعش همپیمان رژیم صهیونیستی است/انتخاب بصره به عنوان پایتخت اقتصادی عراق، به نفع ملت این کشور است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام "سید صدرالدین قبانچی" امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه "فاطمه کبری" برگزار شد، از مجاهدان عراقی برای آزادسازی مناطق جنوب شهر موصل قدردانی کرد و اظهار داشت: اعضای بسیج مردمی توانستند که منطقه الحضر را طی 48 ساعت از لوث جریان تروریستی داعش آزاد کنند.

وی افزود: مناطق اندکی هنوز در اشغال داعش، باقی مانده است که در آینده نزدیک عراق از چنگال تروریست‎ها آزاد خواهد شد؛ نیروهای مسلح و بسیج مردمی باید برای آزادی منطقه تلعفر در استان موصل تلاش جدی انجام دهند؛ ترکمان (ترک های شیعه عراق) خواستار آزادی مناطق خود هستند و در این راستا شهدای بسیاری داده‎اند.

امام جمعه نجف اشرف، انتخاب بصره به عنوان پایتخت اقتصادی را اقدامی نیکو برشمرد و اظهار داشت: باید از پارلمان عراق برای تصویب این قانون قدردانی کرد، زیرا چنین اقدامی به نفع مردم بصره و ملت عراق است.

وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه، نصب ضریح امامین العسکریین (ع) را تبریک گفت و خاطرنشان کرد که پس از 11سال از تخریب بارگاه امامین العسکریین (ع)، ضریح حرم نصب شد که این امر نشان دهنده گسترش امنیت و ثبات در سامرا است.

حجت الاسلام قبانچی همچنین، حمله هوایی ترکیه به منطقه سنجار را محکوم کرد و اظهار داشت داشت: این اقدام ترکیه نقض آشکار حق حاکمیت عراق به شمار می رود و چنین عملی از نظر قوانین بین المللی غیرقابل قبول است.

وی همچنین حمله هوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی به فرودگاه دمشق در سایه سکوت کشورهای عربی را محکوم کرد و گفت: این اقدام نشان از همدستی و هم‎پیمانی رژیم اشغالگر صهیونیستی با گروه تروریستی داعش است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcevp8wojh8ppi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی