تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : 236385

هشدار یونیسف درباره مرگ میلیون‌ها کودک

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، در گزارشی هشدار داد با ادامه روند کنونی طی 15 سال آینده، 69 میلیون کودک زیر 5 سال بر اثر عوامل قابل پیشگیری جان خود را از خواهند داد.
هشدار یونیسف درباره مرگ میلیون‌ها کودک
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، یونیسف امروز در گزارش سالانه خود با عنوان"وضعیت کودکان جهان" تأکید کرد: در صورت ادامۀ روند فعلی تا سال 2030 میلادی (زمان تعیین شده سازمان ملل برای رسیدن به اهداف جهانی توسعۀ پایدار) 167 میلیون کودک در فقر به سر خواهند برد و حدود 750 میلیون زن و دختر نیز در سنین کودکی مجبور به ازدواج خواهند شد.

"جاستین فورسایت" معاون مدیر اجرایی یونیسف در این باره گفت: پیشرفت‌ها تاکنون عمدتاً با تمرکز بر کودکانی که دسترسی به آنان آسان‌تر بوده، حاصل شده است؛ آنچه که ما اکنون فهمیدیم این است که اگر محروم‌ترین کودکان را در کانون توجّه قرار ندهیم، نمی‌توانیم به این پیشرفت شتاب ببخشیم.

طبق اعلام یونیسف، احتمال اینکه فقیرترین کودکان جهان، پیش از 5 سالگی بمیرند و یا به سوء تغذیه مزمن دچارشوند، دو برابر کودکان ثروتمند است؛ افزایش تعداد کودکانی که از سال 2011 تاکنون از تحصیل محروم شده‌اند نیز موجب نگرانی یونیسف شده است.

فورسایت افزود: وقتی هیچ اقدامی برای پرداختن به نابرابری‌ها صورت نمی‌گیرد، جوامع دیگر نیز آسیب خواهند دید و این مسأله به بی‌ثباتی دامن میزند.

در ادامۀ گزارش یونیسف آمده است: کشورهای جهان برای ادامه پیشرفت‌هایی که در 25 سال گذشته در عرصه بهداشتی و آموزشی حاصل شده است، باید تمرکز خود را بیشتر بر کمک ‌به فقیرترین کودکان معطوف کنند.

طبق این گزارش، در این مدت در زمینه نجات جان و آموزش کودکان و همچنین مبارزه با فقر، پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده و میزان مرگ و میر کودکان زیر 5 سال از سال 1990، 53 درصد کاهش یافته و فقر شدید نیز با کاهش چشمگیری روبرو شده است.
https://taghribnews.com/vdcevp8wnjh8xxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی