تاریخ انتشار۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 266887
هنیه:

سند سیاسی حماس خدشه‌ای به آرمان‌های ملت فلسطین وارد نمی‌کند

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت: تلاش‌ها برای به زانو درآوردن نوار غزه محکوم به شکست است، زهی خیال باطل هر کس گمان کند که می‌تواند آن را به زانو دربیاورد، زیرا نوار غزه به خاطر مقاومت، ایثارگری، رشادت آفرینی، پایداری، رهبران و شهدایش در دل ملت فلسطین جا باز کرده است.
سند سیاسی حماس خدشه‌ای به آرمان‌های ملت فلسطین وارد نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "اسماعیل هنیه" روز یکشنبه با ایراد نطقی در همایش "به قدس بر می گردیم" که در غزه برگزار شده بود، تأکید کرد: ما در مقابل دو رخداد مهم یعنی اعلام سند سیاسی و انتخابات داخلی قرار داریم؛ هنیه خاطرنشان کرد، جنبش حماس نام رئیس دفتر سیاسی خود و اعضای آن را طی روزهای آتی اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: سند سیاسی که حماس آن را روز دوشنبه اعلام خواهد کرد، هرگز به اصول و آرمان‌های ملت فلسطین و سیاست‌های راهبردی این جنبش لطمه‌ و خدشه‌ای وارد نخواهد کرد و اصول پنجگانه این جنبش، فلسطین، قدس، حق بازگشت، مقاومت و وحدت هرگز تغییر نخواهند کرد.

هنیه با بیان اینکه حماس دست خود را برای شراکت و گفت و گوی ملی جهت پی ریزی یک راهبرد ملی و دستیابی به توافق در مورد یک برنامه ملی با هدف پاسداری از قدس و مقابله با شهرک سازی و محاصره نوار غزه دراز کرده است، خاطرنشان ساخت که انتخابات داخلی حماس به منظور انتخاب رئیس دفتر سیاسی جدید این جنبش در مراحل پایانی قرار دارد.

وی اظهار داشت: ساکنان قدس به نیابت از امت اسلامی در مقابل طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی ایستاده‌اند و تلاش‌های این رژیم برای سلب تابعیت دینی و اسلامی قدس و یهودی سازی آن به شکست خواهد انجامید.

هنیه چندین پیام را به دشمن صهیونیستی داد و اعلام کرد که طرح‌های مربوط به تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی در سایه هوشیاری و حضور همیشگی مبارزان فلسطینی در این مکان مقدس محکوم به شکست است؛ وی تصریح کرد: هرگز از یک وجب خاک فلسطین در بیت المقدس اشغالی چشم پوشی نخواهیم کرد.

هنیه ادامه داد: کسانی که قصد دور کردن ملت فلسطین از آرمان فلسطین و مقاومت با مسائل حاشیه‌ای را دارند راه به جایی نخواهند برد؛ پیوند ما با قدس و مسجد الاقصی برگرفته از ایمان و عقیده ماست.

این مقام بلند پایه حماس گفت: غزه در برابر توطئه‌های دشمن تسلیم نخواهد شد و هر کس چنین گمان کند به اشتباه رفته است.

وی با بیان اینکه حماس در برهه گذشته تصمیمات مهمی را برای احیای وحدت ملی و ترمیم شکاف داخلی اتخاذ کرد، افزود: این جنبش برای از بین رفتن دو دستگی و اختلافات داخلی از حاکمیت در غزه دست کشید.

وی با نثار سلام و درود به اسرای فلسطینی خطاب به آنان گفت: این نوید را به شما بدهم که در آینده نزدیک از زندان‌های اسرائیلی آزاد می‌شوید، کرامت شما در پهنه گیتی و عرش خداوند جاودان است و آزادی شما یک تکلیف بر گردن مبارزان فلسطینی است، همان طوری که شماری از اسرا را در جریان مبادله اسرا "وفاداری به آزادگان1" آزاد کردیم به یاری حق تعالی دشمن صهیونیستی را مجبور به آزادی بقیه اسرا در جریان قراردادهای "وفاداری به آزادگان 2 و3" خواهیم کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcevp8wfjh8pvi.b9bj.html
مرجع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی