تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 199684
ظریف پس از دیدار با آیت الله سیستانی:

امید زیادی به نقش مرجعیت در مبارزه با تروریسم داریم

وزیر امور خارجه ایران که امروز وارد عراق شده است، پس از دیدار با آیت الله سیستانی اعلام کرد: ما امید زیادی به نقش فعال مراجع تقلید در مبارزه با تروریسم داریم.
امید زیادی به نقش مرجعیت در مبارزه با تروریسم داریم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر محمد جواد ظریف امروز پس از دیدار با مرجع عالیقدر شیعیان عراق در نشست
خبری گفت: آیت الله سیستانی مرجع شیعیان بر ضرورت وحدت کشورهای منطقه و تقویت‌ تلاش‌های بین‌المللی برای رویارویی با تروریسم تاکید کردند.

وزیر امورخارجه کشورمان تصریح کرد: بسیاری از مراجع تقلید، خواهان مبارزه و تلاش مضاعف در مبارزه با تروریسم هستند و ما امید زیادی به نقش فعال مراجع تقلید در مبارزه با تروریسم داریم.

دکتر ظریف ادامه داد:در دیدار با آیت الله سیستانی گزارش مفصلی درباره جمع ‌بندی مذاکرات هسته‌ای و چالش‌های فرا روی منطقه ارائه دادیم.

 وی نقش مرجعیت دینی در مسائل منطقه را تاثیر گذار و حایز اهمیت خواند و تاکید کرد: ایران همواره حامی ملت و دولت عراق در مبارزه با تروریسم بوده است.

ظریف با بیان اینکه خطر فتنه طائفه ای‎ و افراط گرایی جهان و کشورهای منطقه را تهدید می‎کند، بر ضرورت همکاری بین کشورها برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

وی افرود: بعد از جمع‌ بندی مذاکرات هسته‌ای، این اولین سفرم به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که با تقویت روابط بین کشورها در راستای تامین منافع منطقه و تقویت صلح و امنیت بین‌المللی صورت می گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با آیت‌الله محمد اسحاق فیاض، آیت‌الله بشیر نجفی، آیت الله سید محمد سعید حکیم و همچنین حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به طور جداگانه دیدار و درباره مسائل عراق و منطقه گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان، امروز در بغداد با فؤاد معصوم رئیس جمهور، حیدر العبادی نخست وزیر، سلیم جبوری رئیس مجلس و ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق نیز دیدار می کند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcevo8zejh8opi.b9bj.html
مرجع : فرات نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی