تاریخ انتشار۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۲
کد مطلب : 229888

آغاز مذاکرات مستقیم طرفین یمنی در کویت

نخستین بار از زمان برگزاری مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل در کویت، طرفین درگیر در یمن مذاکرات مستقیم را آغاز کردند.
آغاز مذاکرات مستقیم طرفین یمنی در کویت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تی وی، چاربل راجی، سخنگوی اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت: نشست‌ نمایندگان جنبش انصارالله و نمایندگان عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن آغاز شده است.
 
راجی درخصوص این مذاکرات که با میانجی گری ولد الشیخ در شهر کویت برگزار می‌شود، گفت: همه هیأت‌های نمایندگان حاضر هستند. مسائل مهم (در این نشست) مطرح مي شود.
 مسائل مهم یمن شامل خروج گروه‌های مسلح، تحویل سلاح‌های سنگین، از سرگیری روند گذار سیاسی و آزادی زندانیان است.
 
در این مذاکرات که از 21 آوریل (2 اردیبهشت) آغاز شد، نمایندگان در جلساتی جداگانه با فرستاده ویژه سازمان ملل پیشنهادات خود را با وی در میان گذاشتند.
 
هیأت نمایندگان دولت مستعفی هادی بر لزوم اعتمادسازی در آتش بس از جمله گشودن مسیرهای امن برای ورود به همه مناطق تحت محاصره و آزادی زندانیان تاکید دارد در حالی که نمایندگان انصارالله خواهان توقف فوری حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به مناطق مختلف یمن هستند.
 
یکی از مقامات جنبش انصارالله در گفتگو با پایگاه خبری «سبانیوز» گفت : شنبه مرحله جدیدی در مذاکرات آغاز خواهد شد که مواضع سازمان ملل و جوامع بین المللی را به طور واقعی می‌آزماید.
 
مذاکراتی که اکنون در کویت در جریان است در پی برقراری آتش‌بسی شکننده در 11 آوریل (23 فروردین) آغاز شد. با وجود گزارش‌هایی از هر دو طرف مبنی بر نقض آتش‌بس، به نظر می‌رسد این آتش‌بس همچنان در سراسر یمن برقرار است.
 
به دنبال استعفای هادی از ریاست جمهوری یمن، عربستان سعودی به منظور تضعیف جنبش مردمی انصارالله و بازگرداندن هادی به قدرت، یمن را هدف حملات هوایی قرار داد.
 
این حملات که از فروردین 1394 آغاز شده است تاکنون بیش از 9 هزار و 500 کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.
 
https://taghribnews.com/vdcevo8wvjh8wvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی