تاریخ انتشار۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۰
کد مطلب : 229680

افزایش صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی

صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی در ماه مارس (اسفند/فروردین) در مقایسه با سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.
افزایش صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی
امارها و گزارش ها حاکی است که چهار خریدار عمده نفت ایران شامل چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه مارس روزانه 1.56 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده‌اند که 49.9 درصد بیشتر از آمار سال گذشته در همین ماه است. به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان لغو تحریم‌ها، صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی به ویژه هند و کره جنوبی رونقی قابل ملاحظه یافته و دستیابی تهران به سهمش در بازار نفت موفقیتی بزرگ برای ایران محسوب می‌شود.به گزارش پرس تی وی،تا قبل از سال 2012، ایران حدود 2 میلیون بشکه نفت در روز صادر می کرد که بیش از نیمی از آن راهی کشورهای آسیایی به طور عمده چین، کره جنوبی، هند و ژاپن می شد.
به گفته مقامات دهلی نو، واردات نفت ایران به هند در ماه مارس به بالاترین میزان در پنج سال گذشته رسیده است. دهلی نو همچنین در نظر دارد واردات نفت ایران را در سال 2016 – 2017 باز هم افزایش دهد. در ماه مارس چین حدود 591 هزار، هند 506 هزار،  ژاپن 198 هزار، کره جنوبی 265 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده اند که در مجموع به 1.56 میلیون بشکه در روز می‌رسد.
بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران اخیرا اعلام کرد قرارداد فروش 700 هزار بشکه نفت ایران به کشورهای اروپایی امضاء شده و اتحادیۀ اروپا علاقمند به همکاری دراز مدت با ایران در این زمینه است.
https://taghribnews.com/vdcevo8w7jh8wpi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی