تاریخ انتشار۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 275382
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

موسم حج فرصت مناسبی برای تقويت وحدت و اسلام ناب محمدی(ص) است

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، گفت: برای مسلمانان و مخصوصا حجاج بیت الله الحرام موسم حج بهترین فرصت برای تقویت اتحاد و انسجام اسلامی و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) است.
موسم حج فرصت مناسبی برای تقويت وحدت و اسلام ناب محمدی(ص) است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «حجت الاسلام والمسلمین علی خیرخواه» در همایش «حج، معنویت ، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» که ویژه روحانیون، مدیران، معین و معینه های کاروان های حج تمتع اهل سنت استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: ایام حج بهترین فرصت است برای اینکه مسلمانان از مسائل و مشکلات همدیگر با خبر شوند و در جهت رفع آن برآیند.

به گفته وی؛ زائران ایران اسلامی رسالت انقلاب را که دفاع از مستضعفین و مخالفت با استکبار جهانی است را به نمایش بگذارند و با حضور منسجم و یکدل خود باعث اعتلای جایگاه کشور در منطقه و جهان شوند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، فرموده های امام راحل و مقام معظم رهبری را که «زائران ایران اسلامی باید الگو و اسوه زائران کشورهای اسلامی باشند» را توصیه های کلیدی برای حجاج دانست و گفت: حجاج به خوبی توجیه شوند که در مراسم حج در حضور مسلمانان سایر کشورهای اسلامی بهترین فرصت برای آنان ایجاد می شود تا پیام انقلاب را با گفتار، رفتار و مواضع خود به همه جهانیان برسانند.

وی، افزود: امروز که توطئه ها و تبلیغات سوء دشمنان اسلام بیش از هر زمان دیگری شده است حجاج ایرانی می توانند با رفتار و اخلاق مناسب و در شان ایران اسلامی همه توطئه های بد خواهان را خنثی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه با اذعان بر اینکه تشرف به خانه خدا آرزوی هر فرد مسلمان و مومنی است، تصریح کرد: سفر معنوی حج برای آن دسته از زائرانی که در طول عمر خود برای نخستین بار مشرف می ‌شوند، سرشار از تازگی و معنویت خواهد بود.

وی، ادامه داد: مسئولیت سنگینی بر عهده مدیران، روحانیون، معین و معینه‌های کاروان ها است تا با همکاری و همراهی کامل و خوبی که با زائران ایجاد می کنند بهترین توشه را با خودشان به ارمغان بیاورند.

به گفته وی؛ توجیه و آشنایی بیشتر روحانیون، معین و معینه های کاروان های حج با رسالت و وظایفی که برعهده دارند از اهداف برگزاری
این همایش است.

 گلستان نماد وحدت و برادری اسلامی در کشور است

مدیر حج و زیارت استان گلستان نیز در این همایش، گفت: استان گلستان به عنوان نماد وحدت در کشور شناخته می شود پس ضروری است حجاج و مدیران کاروان ها در راستای تقویت بیشتر انسجام و همدلی بین زائران ایرانی و مسلمانان دیگر تلاش کنند.

«رضا درگاهی» افزود: امسال 7 هزار زائر گلستانی به حج تمتع اعزام می شوند که حدود 8 درصد زائران کل کشور را تشکیل می دهند.

به گفته وی؛ در سال های گذشته در بهترین حالت 2 هزار زائر گلستانی به حج تمتع اعزام می شدند؛ ولی امسال با استقبال خوب زائران مواجه بودیم.

مدیر حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه مدیران کاروان ها در مراسم حج امسال وظایف سنگین و حساسی دارند، گفت: مدیران کاروان ها شرایط حج امسال را بدرستی درک کنند و به علت مهم بودن آموزش، حدود 800 ساعت آموزش برای زائران در نظر گرفته شده است.

وی، افزود: 250 نفر نیروی خدماتی آموزش دیده به همراه کاروان ها به حج امسال اعزام می شوند.

به گفته وی؛ با همکاری جمعیت هلال احمر استان 23 پزشک گلستانی نیز همراه با کاروان حج و زیارت به حج تمتع اعزام می شوند و وظیفه معاینه زائران را برعهده دارند.
 
هیچ اجتماعی با شکوه تر از اجتماع روز عرفه نیست

مدرس حوزه علمیه  اهل سنت نعمانیه شهر انبارالوم نیز در این همایش، گفت: مسلمانان در ایام حج وحدت و اتحاد خودشان را به نمایش می گذارند، باشکوه تر از اجتماع روز عرفه، اجتماعی در جهان نیست.

«آخوند الله قلی توماج» افزود: وحدت و مودت رشد و اعتلای اسلام را به همراه دارد و اختلاف و تفرقه نیز مهمترین مانع رشد و اتحاد مسلمین است.

به گفته وی؛ تحقق همدلی اسلامی در موسم حج نشانه شکوه و عظمت جمعی مسلمانان و ذلت و خواری برای دشمنان است.

روحانی کاروان اهل سنت ترکمن با اشاره به عوامل با برکت بودن خانه کعبه، اظهار کرد: انسان با طواف خانه خدا تمام گناهانش ریخته شده و آثار معنوی و فردی وی تجلی می یابد.

وی، ادامه داد: برکت فردی حج این است که خداوند پس از انجام فرایض حج پاسخ زائران را با تضمین جایگاه بهشتی و معنویت می دهد و در این راه هیچ فرقی بین مسلمانان قائل نمی شود.

 
https://taghribnews.com/vdcevn8wwjh8fxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی