تاریخ انتشار۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 180585
دکتر مبلغی:

حق نداریم مذاهب را در برابر یکدیگر قرار دهیم

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، تاکید کرد: نشر تقریب و روش مدیریت تقریبی ظرافت‌های خاصی دارد و اندکی بی دقتی ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.
حق نداریم مذاهب را در برابر یکدیگر قرار دهیم
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "حجت الاسلام و المسلمين دكتر احمد مبلغى" رييس دانشگاه مذاهب اسلامى در مراسمی كه با حضور مسئولان مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى و معاونين و كاركنان دانشگاه برگزار شد، در سخنانی به تجليل از اقدامات ارزشمند دكتر زرهانى در معاونت آموزشى دانشگاه پرداخته و نقش ايشان در به ثمر رسيدن اهداف دانشگاه مذاهب اسلامى را ستود.

وی با اشاره به حدیث شریف «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» شکرگذاری را یکی از ابزارهای تقریبی دانست و گفت: خدمات متقابل اهل سنت به شیعه و یا برعکس بویژه در عرصه توسعه دانش در جامعه نیارمند شکرگذاری از کارگزار آن است و اگر با زبان لطافت همراه باشد در جامعه تاثیر گذار است.

دکتر مبلغی با بیان اینکه در گذشته فضای تقریب فضای بسته و محدودی بوده است، اظهار داشت: در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران از تقریب وازدگی و غربت زدایی انجام شده است چرا که از متفن ترین دستورات الهی این بوده که باید به دنبال امت وحده باشیم.

وی افزود: بر اساس دستور الهی است که حق نداریم مذاهب را در برابر یکدیگر قرار دهیم چرا که به ضرر اسلام، مسلمانان و پیامبر گرامی است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، پیشتازان تقریب را پدیدآورندگان ظرفیت و فضای کنونی دانست و با تاکید بر لزوم قدردانی از آنان، گفت: نشر تقریب و روش مدیریت تقریبی ظرافت‌های خاصی دارد و اندکی بی دقتی ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد لذا در مدیریت تقریبی نیازمند اعتدال و شخصیت معتدل هستیم.

دکتر مبلغی استفاده از اعتدال در مدیریت دانشگاه مذاهب اسلامی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان ساخت: در برخورد با مسائل مدیریتی و دانشجویان در عرصه آموزشی بایستی اعتدال و کم ترین احساس شتابزدگی داشت و باید تشکر ویژه ای از دکتر زرهانی داشته باشیم که در مدیریت آموزشی از جنبه های ویژه ای برخوردار بودند.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر گذاری موسسان دانشگاه و شخصیت های اهل سنت که نقش مهمی در ارتقای جایگاه دانشگاه و فعالیت های تقریبی داشته اند، تشکر از این شخصیت ها را موجب پویایی و حرکت دانشگاه توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجارب، در برنامه های آینده دانشگاه شاهد رشد و پیشرفت باشیم.

"دكتر سيد احمد زرهانى" معاون سابق آموزشى دانشگاه مذاهب اسلامى نيز در سخنانى ضمن تشكر از تفقد مسئولان نسبت به ايشان، به جايگاه ويژه دانشگاه در جهان اشاره كرد و تاكيد كرد: دانشگاه مذاهب اسلامى اين توانايى را دارد كه بتواند همگام با نامه اخير رهبر معظم انقلاب اسلامى به جوانان اروپا و آمريكاى شمالى، در مسير تبيين چهره رحمانى اسلام و شفاف سازى خط تكفير و توحيد در جهان گام بردارد.

وى افزود: دانشگاه مذاهب اسلامى و مجمع جهانى تقريب مذاهب در جهان شناخته شده هستند و بايد از تمام ظرفيت ها براى رساندن پيام رهبر معظم انقلاب استفاده كنند.

"دكتر عباس برومند اعلم" سرپرست جديد معاونت آموزشى دانشگاه نيز در ادامه اين مراسم، خدمات، عملكرد و رفتار دكتر زرهانى را آموزنده همراه با حسن خلق دانسته و با تاكيد بر شخصيت ملى ايشان، ابراز اميدوارى كرد در طول تصدى گرى معاونت آموزشى بتواند قدم هاى مناسبى را در جهت ارتقاى دانشگاه بردارد.

در اين مراسم، همچنين نماهنگى از فعاليت هاى دكتر سيد احمد زرهانى پخش شد و در پايان نيز از طرف رياست و معاونين دانشگاه ، اداره فرهنگى و دانشجويي، بسيج دانشجويى و ستاد سفيران تقريب لوح تقديرى با حضور ميهمانان تقديم دكتر زرهانى شد.
https://taghribnews.com/vdcev78znjh8vni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی