تاریخ انتشار۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 171963
سخنگوی وزارت خارجه:

ایران حامی صلح، امنیت و ثبات منطقه ای

مرضیه افخم اعلام کرد: ما دارای روابط دو جانبه خوبی با کشور عربستان هستیم، اما اختلاف نظرها پیرامون مسائل مختلف منطقه ای و راه حلهای پیرامون آن موضوعاتی است که نیازمند سعه صدر، گفتگو و همکاری است.
ایران حامی صلح، امنیت و ثبات منطقه ای
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز چهارشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار تقریب، پیرامون سطح بهبود روابط ایران و عربستان و دست دامن شدن به راهکارهای فرهنگی و اقتصادی در صورت پاسخ ندادن راه کارهای سیاسی تصریح کرد: در این زمینه تحلیل های مختلفی وجود دارد تا روابط دو جانبه به سطوح خوبی برسد کما اینکه ما الآن هم دارای روابط دو جانبه خوبی با کشور عربستان هستیم، اما اختلاف نظرها پیرامون مسائل مختلف منطقه ای و راه حلهای پیرامون آن موضوعاتی است که نیازمند سعه صدر، گفتگو و همکاری است.

وی افزود: تردیدی نیست که ظرفیتهای مختلف کشورها در پیشبرد مذاکرات تأثیر گذار هست، چه در مورد عربستان و چه در مورد کشورهای دیگر. ظرفیت کشورها چه در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و حوزه های دیگر همه کمک کننده است که روابط خوب دو جانبه ای شکل بگیرد و ما در حوزه سیاست خارجی، هموراه این اصل که روابط خوبی با کشورهای منطقه داشته باشیم را دنبال می کنیم و امیدواریم که کشورهای منطقه هم این اصل مهم را جدی تر از گذشته مورد توجه قرار دهند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه و در پاسخ به سؤالی در مورد حمایت ایران از حوثیهای یمن و تمهیداتی که در این زمینه اتخاذ شده است گفت: ما از روندی که در یمن هست و از توافقی که شکل گرفته، حمایت کرده ایم و امیدوار هستیم با پایبندی طرفین به این توافق و اجرای آن مسیر ثبات و امنیت و توسعه و شکوفایی یمن شکل بگیرد.

افخم افزود: انتشار برخی اخبار و بازنشر برخی دیدگاه ها که ایران از کدام گروه حمایت می کند و از کدام گروه حمایت نمی کند، نوعی گمانه زنی های رسانه ای است. وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ثبات منطقه ای، صلح و امنیت حمایت می کند و همواره حامی و پشتیبان چنین حرکت هایی در منطقه است و امیدواریم این نگاه مترقی به حل مسائل منطقه فراگیرتر شود و با مشارکت و گفتگو و همکاری، موضوعات و بحرانهای جاری منطقه به سمت حل و فصل پیش برود.
https://taghribnews.com/vdcepz8zxjh8foi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی