تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 248760
//دو خبر از یمن//

انتقاد حزب کنگره مردمی یمن از فرستاده سازمان ملل/ پیش شرط عبدربه منصور هادی برای تمدید آتش‌بس

حزب کنگره مردمی یمن به رهبری علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین، شدیدا از ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن انتقاد کرد و او را فرستاده عربستان دانست نه سازمان ملل.
انتقاد حزب کنگره مردمی یمن از فرستاده سازمان ملل/ پیش شرط عبدربه منصور هادی برای تمدید آتش‌بس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،این حزب یمنی در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: ولد الشیخ یک شخص بی طرف نیست و به فرستاده آل سعود تبدیل شده است زیرا اقدامات و مواضعش و مکانیزم کار وی در مدت گذشته بسیار به نفع ریاض و جانبدارانه بوده است.
 
این حزب افزود: ولد الشیخ طرح های کشورهای متجاوز را پیش می برد که بر اساس آن قربانی محکوم شده و متجاوز، بیگناه دانسته شده است ،او اقدام به توجیه تصمیمات یک جانبه مورد ادعای عبد ربه هادی منصور رئیس جمهور فراری و غیرقانونی یمن می کند.
 
حزب کنگره مردمی یمن خاطرنشان کرد: یکی از این تصمیم ها، انتقال بانک مرکزی از صنعا به عدن و تغییر رئیس آن است که این اقدام بر شدت محاصره و گرسنگی ملت یمن و رنج و محرومیت آنها به ویژه در زمینه پرداخت حقوق کارکنان نظامی و غیرنظامی دولت افزود.
 
عبدربه منصور هادی برای تمدید آتش‌بس پیش‌شرط گذاشت
یک منبع نزدیک به رئیس جمهور مستعفی یمن به روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفته که عبدربه منصور هادی پیش‌شرط‌هایی برای پذیرش پیشنهاد تمدید آتش‌بس در یمن دارد.
 
روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، گزارش داد که این منبع اعلام کرده «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن باید تضمین بدهد که انصارالله به آتش‌بس متعهد باشد، تضمین‌هایی در این زمینه ارائه شود و آنچه کمک‌های بشر دوستانه نامیده شده به مناطق یمنی به ویژه تعز ارسال شود.
 
درحالی که عربستان و نیروهای تحت حمایت این کشور طی سه روز آتش بس بارها به غیرنظامیان در یمن حمله کرده‌اند این منبع مدعی شده که معتقد است آتش‌بس به تنها کافی نیست و باید عملا اجرا شده و انقلابی‌ها [انصارالله] به آن متعهد باشند و افزود: اجازه نمی‌دهیم که حوثی‌ها [انصارالله] و طرفداران علی عبدالله صالح از آتش‌بس به عنوان فرصتی برای پیشروی و افزایش حملات خود استفاده کنند و به مرزهای عربستان حمله کنند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcepv8w7jh8efi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی