تاریخ انتشار۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : 176463

گروه های راست افراطی در انگلیس مانع برگزاری کنفرانس اسلام هراسی در دانشگاه لندن شدند

تنا-لندن
در ماه های اخیر بعضی از گروه های افراطی دست راستی در انگلیس با استفاده از سیاست زور وقلدری اقدام به لغو بسیاری از مراسم وبرنامه های مسلمانان در سالن های همایش عمومی نموده اند.
گروه های راست افراطی در انگلیس مانع برگزاری کنفرانس اسلام هراسی در دانشگاه لندن شدند
محل برگزاری کنفرانس علمی اسلام هراسی که قرار بود روز شنبه 13دسامبر در کالج "برک بک" دانشگاه لندن انجام شود ،بخاطر تهدید چند گروه راست افراطی با هدف مقابله با برگزاری این کنفرانس تغییر یافت.
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ، بنا بر اعلام کمسیون حقوق بشر اسلامی ،پس از اینکه گروهی از اراذل و اوباش ، متشکل از هواداران باشگاه های فوتبال تحت عنوان "مقاومت برینانیا " در قبال رشد جمعیت مسلمانان در این کشور ، تهدید کردند که در خارج از ساختمان محل برگزاری این کنفرانس دست به تجمع وتظاهرات خواهند زد ، کالج "برک بک" دانشگاه لندن اعلام کرد ، به علت عدم توانایی در تامین امنیت مراسم ، اجازه برگزاری این کنفرانس را نخواهد داد .
این تصمیم تنها 24 ساعت قبل از برگزاری کنفرانس ودر حالی که همه هماهنگی ها ودعوت از میهمانان انجام شده بود، صورت گرفته است.
به گفته برگزار کنندگان کنفرانس ، در ماه های اخیر بعضی از گروه های افراطی در انگلیس با استفاده از سیاست زور وقلدری اقدام به لغو بسیاری از مراسم وبرنامه های مسلمانان در سالن های همایش عمومی نموده اند.
کمسیون حقوق بشر اسلامی معتقد است که رشد اسلام هراسی، ناشی از گفتمانی است که بطور فزاینده توسط رسانه ها وسیاستمداران صورت می گیرد وموجب استمرار تعصب علیه مسلمانان در این کشور شده است .
برگزار کنندگان کنفرانس گفته اند ، تلاش خواهند کرد تا در مکان دیگری ودر همان زمان اعلام شده کنفرانس را  برگزار کنند که متعاقبا به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.
این کنفرانس توسط 19 سازمان ومؤسسه مردم نهاد اسلامی وغیر اسلامی از جمله" کمسیون حقوق بشر اسلامی لندن"، " ائتلاف جنگ را متوقف کنید " بعنوان بزرگترین سازمان صلح طلب بریتانیا ، سازماندهی شده است.
https://taghribnews.com/vdcepp8zxjh8fei.b9bj.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن،کمسیون حقوق بشر اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی