تاریخ انتشار۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۸
کد مطلب : 256860
​ائمه جمعه اهل سنت کردستان؛

مردم ایران خدمات آیت‌ الله رفسنجانی را فراموش نخواهند کرد/وحدت و همدلی کلید عزت ایرانیان است

تنا - کردستان
ائمه جمعه اهل سنت شهرهای مختلف استان کردستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را به مردم ایران تسلیت گفتند و بر تداوم مسیر انقلابی و اسلامی ایشان تأکید کردند.
مردم ایران خدمات آیت‌ الله رفسنجانی را فراموش نخواهند کرد/وحدت و همدلی کلید عزت ایرانیان است
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، امام جمعه سنندج  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: مردم ایران خدمات آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی را فراموش نخواهند کرد چرا که ایشان از افتخارات نظام اسلامی ایران بود.
ماموستا عبدالرحمن خدایی اظهار کرد: آیت‌الله رفسنجانی از افتخارات نظام اسلامی ایران بود و خدمات ایشان در راستای تعالی انقلاب اسلامی و توسعه و آبادانی کشور بر کسی پوشیده نیست و فقدان این عالم و مجاهد بزرگ را به همه مردم ایران و خانواده ایشان تسلیت گفته و امیدواریم همه ما رهرو راه این مجاهدان باشیم.
امام جمعه سنندج در ادامه خطبه‌ های نماز جمعه این هفته بر ضرورت توجه ویژه مسلمانان نسبت به مسائل اقتصادی و کسب روزی حلال تأکید کرد و گفت: همه پیامبران الهی هرکدام دارای مشاغلی بوده ‌اند و سلامت روحی و روانی جامعه در گرو تلاش و کوشش همیشگی اقشار مختلف است.
ماموستا خدایی افزود: انتظار می ‌رود خانواده‌ ها با رهنمون‌ کردن فرزندانشان مسیر را برای نقش‌ آفرینی آنان در کسب روزی حلال در جامعه فراهم کنند.
وی همچنین در بخشی دیگر از خطبه های این هفته از خودشناسی به عنوان عاملی کلیدی در مسیر شناخت خداوند متعال یاد کرد و گفت: در آیات و احادیث بسیاری بر توجه مسلمانان نسبت به شناخت توانمندی ‌ها و استعدادهایشان تأکید شده است.

امام جمعه اهل سنت بیجار نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وحدت ملی و سیاسی اقشار مردم و مسئولان بیش از گذشته برای جهانیان نمایان شد.
ماموستا عبدالسلام محمدی خاطرنشان کرد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم تشیع پیکر ایشان به همگان نشان داد که وحدت و همدلی کلید عزت ایرانیان است.
وی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته به شخصیت آیت الله رفسنجانی اشاره کرد و گفت: آیت ‌الله رفسنجانی از ستون و سیاست مداران انقلاب بودند و این شخصیت بزرگ جانشینی فرمانده کل قوا در زمان جنگ، رئیس شورای عالی انقلاب، اولین رئیس مجلس شورای اسلامی، 2 دوره رئیس جمهوری، رئیس مجلس خبرگان رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در پرونده پرافتخار خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارد.
ماموستا محمدی افزود: علاقه وافر آیت ‌الله رفسنجانی به رهبری و ولایت و عشق ایشان به اقتدار ایران اسلامی از ویژگی ‌های برجسته ایشان بود که همه ما در تمامی برهه ها باید از این ویژگی های برجسته شخصیتی این مرد بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی سرمشق بگیریم.

امام جمعه موقت سروآباد نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی ابر مرد علم و سیاست و تدبیر بود و رحلت ایشان مایه تاسف و تاثر همه ملت ایران است.
ماموستا سید عبدالقادر حسینی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی برای عزت و اعتلای این نظام و انقلاب زحمات و تلاش های زیادی را کشید و در دوران رژیم طاغوت شکنجه ها و سختی های بسیاری را تحمل کرد و تشیع میلیونی پیکر ایشان نشان از جایگاه مردمی و نقش وحدت آفرین این بزرگ مرد تاریخ انقلاب اسلامی داشت.
وی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: اسلام دین میانه روی و اعتدال است و مسلمانان باید با هوشیاری و بصیرت همواره خود را در مسیر اعتدال و میانه روی قرار دهند.

ماموستا معروف خالدی امام جمعه دیواندره نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته ارتحال آیت الله رفسنجانی را به مردم ایران و خانواده ایشان تسلیت گفت.
وی افزود: احترام به بزرگان جامعه از مهمترین اموری است که ما را در مسیر صدق و درستی نگه می دارد.
ماموستا خالدی اظهار کرد: باید به سوی خودشناسی گام برداریم و ارزش های درونی خویش را درک کنیم چرا که خودشناسی مقدمه خداشناسی و در نتیجه تعالی و عزت جامعه اسلامی است.
https://taghribnews.com/vdcepp8w7jh8nvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی