تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 269361
در نشست مشترک مسئولان دانشگاه مذاهب اسلامی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان شد؛

تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های دانشگاه مذاهب اسلامی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

پیرو دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین نشست هم اندیشی و بررسی راهکارهای تعامل و همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری؛ رئیس و معاونین دانشگاه مذاهب اسلامی ودکتر عباس خامه یار؛ معاون محترم بین الملل و مدیران کل این معاونت به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.
تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های دانشگاه مذاهب اسلامی با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در ابتدای این نشست دکتر مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی طی سخنانی به فلسفه پیدایش دانشگاه به لحاظ آکادمیک و حوزوی اشاره کرد و بیان داشت: به لحاظ آکادمیک و نظری قرار بود این دانشگاه در تحکیم و تعمیق ارتباطات بین مذاهب کمک شایانی کند و از آنجا که بحث وحدت و تقریب نیاز به یک پشتوانه فکری و نظری داشت، دانشگاه مذاهب اسلامی برای این منظور تاسیس شد و در این مدت فعالیت های خوبی انجام شده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.
 
مختاری ادامه داد: ما معتقدیم دانشگاه مذاهب اسلامی باید آبروی نظام و کمکی برای نهادهایی که در راستای تقریب کار می‌کنند باشد. بنابراین دانشگاه مذاهب اسلامی پشتوانه فکری و نظری برای فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز خواهد بود و برای این منظور جلسه همکاری و بررسی راهکارهای تعامل مشترک تشکیل شده است.
 
وی همچنین بیان داشت: ما معتقدیم دانشگاه مذاهب اسلامی یک ظرفیت بالا و ویژه برای نظام و کشور است و نشان می‌دهد تقریب برای ما تاکتیک نیست بلکه یک استراتژی و عقیده است و انتظار داریم رایزنان فرهنگی درخارج از کشور کمک کار دانشگاه باشند و تعامل بین دانشگاه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ویژه در زمینه جذب دانشجو بیش از پیش باشد. لذا تبادل استاد و دانشجو، استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه در فعالیت های سازمان، راه اندازی مجلات مشترک و برگزاری همایش‎های بین المللی و... می‌تواند از جمله زمینه‌های همکاری باشد.
 
در ادامه این نشست دکتر خامه یار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز دانشگاه مذاهب اسلامی را بهترین جلوه تقریبی عنوان کرد و گفت: دانشگاه ظرفیت بسیار بالا و با امنیتی بوده و نمونه زیبا و عملی وحدت و تقریب است و این آمادگی در همه زمینه‌ها وجود دارد که ما به کمک دانشگاه بیاییم. زیرا اعتقاد داریم تقریب یک باور و اعتقاد است.
 
وی از دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان یک ظرفیت قابل بهره‌برداری برای نظام یاد کرد و افزود: ما حمایت خود را از این دانشگاه به هر نحو که ممکن باشد اعلام می کنیم و بسیاری از رایزنان ما صبغه دانشگاهی دارند که می توانیم آنها را با این دانشگاه ارتباط دهیم و این ارتباطات بیشتر شود. از نظر ما بحث تبادل دانشجو و استاد نیز از ظرفیت‌های به شدت عملیاتی است و این همکاری و همراهی می تواند از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وجود داشته باشد.
 
معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین گفت: ما هم اکنون ۲۰۰ اتاق ایران در کشورهای مختلف غیر از رایزنی‎ها و نمایندگی‎های فرهنگی داریم که می تواند محل تلاقی دانشجویان و استادان خارجی دانشگاه مذاهب اسلامی قرار گیرد. ما باید روی سوژه‎های کمتر کار شده و مشترک کار کنیم و زمینه اش در همین دانشگاه است.
 
در این نشست مدیران کل معاونت بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونین دانشگاه درخصوص ظرفیت‌ها و راهکارهای همکاری‌های مشترک در حوزه های مختلف به ویژه فعالیت های تقریبی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در نهایت مقرر شد کمیته مشترکی جهت بررسی زمینه‌های همکاری‌های دانشگاه و سازمان تشکیل شود و برای این منظور دو نماینده از سوی طرفین معرفی گردید.
https://taghribnews.com/vdcepo8wzjh8pxi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی