تاریخ انتشار۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 207567

ورود پیکر ۹۸ قربانی دیگر فاجعه منا به تهران/ اوحدی: ۱۳۰ پیکر دیگر شناسایی شده است

هواپیمای حامل پیکرهای ۹۸ نفر دیگر از قربانیان فاجعه منا صبح امروز در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. اوحدی گفت: با 130 نفری که هویتشان شناسایی شده ازمجموع 464 حاجی جان باخته 116 نفر دیگر باقی می ماند.
ورود پیکر ۹۸ قربانی دیگر فاجعه منا به تهران/ اوحدی: ۱۳۰ پیکر دیگر شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ساعت 7 صبح امروز پیکر 98 نفر دیگر ازجان باختگان فاجعه منا با هواپیمای اختصاصی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.
 
اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا کنون در مجموع پیکرهای 348 نفر شناسایی قطعی شده اند.
 
به گفته اوحدی 116  زائر همچنان مفقود محسوب می شوند و پیکرهایشان شناسایی نشده است.
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت:  شناسایی پیکرهای جان باختگان ایرانی در میان بیش از 3 هزار پیکر منتقل شده از 20 کانتینر به سردخانه معیصم مکه ادامه دارد.

"سعید اوحدی" با اعلام شناسایی 130 نفر دیگر از جان باختگان ایرانی حادثه منا گفت: ما 24 ساعته و در سه شیفت درسردخانه ها در حال جستجوی مفقودان و شناسایی هویت جان باختگان هستیم.
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با این 130 نفری که هویت آنها شناسایی شده است از مجموع 464 حاجی ایرانی که در این فاجعه جان باخته اند 116 نفر دیگر باقی می ماند.
 
اوحدی با تأکید بر اینکه کار جستجو برای شناسایی هویت افراد باقیمانده تمام نشده است افزود: در گفتگو با قائم مقام وزیر حج عربستان، دسترسی های جدیدی به ما برای جستجو در سردخانه های بیمارستان های مکه و جده داده شد. همچنین از قائم مقام وزیر حج عربستان درخواست کردیم که امکان دسترسی به ما برای ورود به سردخانه های ویژه جان باختگان دیگر کشورها را هم فراهم کند.
 
وی گفت: دیروز درجستجوی بخشی که متعلق به پاکستانی ها بود، دو پیکر جان باخته ایرانی شناسایی شدند که کارت شناسایی آنها در گردن آنها بود اما به اشتباه در سردخانه های پاکستانی قرار داده شده بودند.
 
وی گفت: مقامات عربستان حدود 1500 جان باخته فاجعه منا را دفن کرده اند که امیدواریم هیچ کدام از زائران جان باخته ایرانی در میان آنان نباشد.
 
وی ادامه داد: علت اینکه آمار قطعی جان باختگان ایرانی فاجعه منا را 464  نفر اعلام کردیم جمع بندی بود که مرکز پزشکی حج و زیارت  انجام دادند و اعلام کردند کار جستجو به پایان رسیده است.
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آمار 464 جان باخته ایرانی در فاجعه منا، پس از یک هفته جستجو در 155 مرکز درمانی عربستان، اعلام شد و پس از سه بار پالایش، آمار نهایی ارائه شد.

 
https://taghribnews.com/vdcepf8wfjh87ni.b9bj.html
مرجع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی