تاریخ انتشار۳۰ تير ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۷
کد مطلب : 57076

هشدار های بین المللی پیرامون گرسنگی و قحطی در سومالی

سازمان های بین المللی پیرامون قحطی و گرسنگی در سومالی هشدار دادند و اعلام کردند، قحطی در سومالی شدیدترین بحران امنیت غذایی جهان محسوب می شود.
هشدار های بین المللی پیرامون گرسنگی و قحطی در سومالی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "روزان چورلتون" نماینده یونیسف در سومالی در گفتگو با بی بی سی اظهار داشت: قحطی کنونی درسومالی با قحطی که در اوایل دهه ۱۹۹۰ دراین کشور رخ داده بود قابل مقایسه است و این قطحی شدید ترین و وخیم ترین بحران امنیت غذایی در آفریقا در مدت 20 سال گذشته است.

وی افزود: شمار کودکانی که در سومالی از سوء تغذیه رنج می برند دو برابر شده است نگرانی واقعی ما درباره این دسته از کودکان این است که احتمال مرگ آنها نه برابر کودکان عادی است.

سازمان غیردولتی فرانسوی "اقدام علیه گرسنگی" نیز اعلام کرد: بیش از ده هزار نفر در کشور سومالی در معرض خطر مرگ ناشی از کمبود مواد غذایی قرار دارند.

"یِنس اوپرمان" سرپرست گروه اعزامی از سوی سازمان اقدام علیه گرسنگی به سومالی در یک کنفرانس خبری گفت : از چند هفته پیش، اوضاع در سومالی وخیم تر شده است و دهها هزار نفر جان خود را از کمبود مواد غذایی و گرسنگی از دست داده اند و چنانچه اقدامی در این زمینه صورت نگیرد، باید انتظار داشته باشیم در هفته ها و ماههای آینده تعداد زیاد دیگری از انسان ها تلف شوند .

مسئولان سازمان اقدام علیه گرسنگی می گویند ۸۰ درصد از ۱۲ هزار کودکی که در هفت کمپ احداث شده توسط همین سازمان در سومالی اسکان داده شده اند از سوء تغذیه شدید رنج می برند.

شاخه فرانسوی سازمان خیریه اکسفام نیز در این باره گفت : زمان برای جلوگیری از تلفات انسانی گسترده در سومالی و کشورهای شاخ آفریقا کوتاه است، جامعه جهانی نمی تواند در برابر درد و رنج این انسان ها موضعی انفعالی در پیش گرفته و شاهد وقوع یک فاجعه انسانی باشد .

سازمان ملل اخیرا طی گزارشی اعلام کرد: خشکسالی بی سابقه در منطقه شاخ آفریقا بر زندگی بیش از ده میلیون انسان تاثیر منفی گذاشته و بزرگترین بحران غذایی منطقه در ۲۰ سال گذشته را ایجاد کرده است. این در حالی است که وجود جنگ های داخلی در سومالی، بر وخامت اوضاع افزوده است.
https://taghribnews.com/vdcep78n.jh8ffi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی