تاریخ انتشار۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 251090

هشدار سازمان ملل در مورد نارسایی در تولید مواد غذایی در سوریه

نهادهای وابسته به سازمان ملل با انتشار گزارشی هشدار داده اند که در اثر افزایش سرسام آور قیمت ها و کمبود مواد اولیه از جمله بذر، کود و ابزار و تجهیزات کشاورزی، تولید مواد غذایی در سوریه به پایین ترین حد در تاریخ این کشور رسیده است.
هشدار سازمان ملل در مورد نارسایی در تولید مواد غذایی در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،برنامه جهانی غذای سازمان ملل و سازمان خواربار و کشاورزی این سازمان روز گذشته با انتشار ارزیابی جدیدی از نارسایی های مربوط به تولید مواد غذایی در سوریه نوشتند، گسترش نا امنی ها از طرفی و نامساعد بودن شرایط جوی از طرف دیگر، تولید مواد کشاورزی و خوراکی در سراسر سوریه را به پایین ترین حد خود در تاریخ این کشور رسانده است.

بر اساس این ارزیابی ها با گذشت پنج سال از جنگ های ویرانگر داخلی، کشاورزان سوری توانایی انطباق و مدارا با شرایط موجود را از دست داده و از ادامه فعالیت های کشاورزی ناامید شده اند و در صورت دسترسی نداشتن به این ضروریات، آنها ناگزیر از رها کردن این حرفه خواهند شد.

نهادهای مذکور اشاره کرده اند، یکی از دلائل ناتوانی کشاورزان سوری به ادامه تلاش های خود، بالارفتن سرسام آور قیمت مواد اولیه از قبیل بذر، ماشین آلات کشاورزی و کودهای شیمیایی و سایر مواد تقویت کننده است که در برخی نقاط کشور گاه صد ها برابر نسبت به آغاز این بحران افزایش پیدا کرده است.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل هشدار داده است که کوتاهی در کمک به این کشاورزان و تأمین نیاز های ضروری آن ها نه تنها سبب بحران های شدید غذایی در میان خانواده های این کشاورزان خواهد شد، بلکه بر شدت بحران بی غذایی و محرومیت در سراسر سوریه خواهد افزود و سبب آوارگی و مهاجرت شمار بیشتری از مردم سوریه خواهد شد.
 
https://taghribnews.com/vdceoz8w7jh8n7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی