تاریخ انتشار۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 203895

پوتین خواستار ایجاد ائتلاف بین المللی برای مبارزه با افراط گرایی شد

رئیس جمهور روسیه ضمن درخواست برای تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با افراط گرایی، اظهار داشت: مسکو گام هایی برای ایجاد یک ائتلاف بین المللی ضدتروریسم برداشته است و نتایج اولیه این تلاش ها نشان می دهد به طور کلی ایجاد چنین ائتلافی امکان پذیر است.
پوتین خواستار ایجاد ائتلاف بین المللی برای مبارزه با افراط گرایی شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از ایتارتاس، "ولادمیر پوتین" در حاشیه نشست مجمع اقتصادی شرق در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: درباره تشکیل ائتلافی بین المللی برای مبارزه با افراط گرایی با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و سران ترکیه، عربستان، اردن و کشورهای دیگر گفتگو کرده است.

رئیس جمهور روسیه گفت: ما واقعاً می خواهیم چنین ائتلاف بین المللی را برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ایجاد کنیم و در این راستا با شرکای آمریکایی خود رایزنی هایی کرده ایم- من شخصاً با اوباما درباره این موضوع گفتگو کرده ام.

پوتین ادامه داد ؛ هنوز صحبت درباره احتمال مشارکت کشورش در عملیات نظامی علیه  گروه تکفیری صهیونیستی داعش زود است.

وی گفت: ما هر احتمالی را در نظر می گیریم، اما در حال حاضر هنوز موضوع مشارکت روسیه در عملیات نظامی علیه (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در دستور کار ما قرار ندارد.

پوتین تاکید کرد: هنوز وقت آن نرسیده است که بگوییم برای این اقدام آماده ایم، اما هم اکنون از سوریه جدی تر از قبل حمایت می کنیم، و کمک های تجهیزاتی و آموزشی بیشتری در اختیار آنها قرار می دهیم.

چند رسانه خارجی پیشتر اعلام کرده بودند ممکن است نیروی هوایی روسیه در حملات هوایی علیه مواضع گروه تکفیری صهیونیستی داعش در سوریه شرکت کند. به موجب این گزارش ها، تجهیزات لازم برای اجرای این حملات تاکنون به سوریه منتقل شده است.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد مسکو گام هایی برای ایجاد یک ائتلاف بین المللی ضدتروریسم برداشته است و نتایج اولیه این تلاش ها نشان می دهد به طور کلی ایجاد چنین ائتلافی امکان پذیر است.

 
https://taghribnews.com/vdceox8wnjh87vi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی