تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 223190

افزایش کودکان سرباز داعش در یک سال گذشته

براساس یک گزارش آمریکایی، شمار کودکانی که در سال گذشته میلادی در کنار داعش جنگیده و کشته شده‌اند، در مقایسه با آمارهای قبلی دوبرابر شده است.
افزایش کودکان سرباز داعش در یک سال گذشته
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مرکز مبارزه با تروریسم" وابسته به ارتش آمریکا در گزارشی، از دو برابر شدن شمار کودکانی که در سال گذشته میلادی در کنار داعش جنگیده و کشته شده‌اند، خبر داد.
 
براساس این گزارش، در سال گذشته 89 کودک حدود هشت تا 18 ساله در جبهه‌های نبرد کشته شده‌اند و تعداد کودکانی که در نبردهای سال گذشته مشارکت داشتند، نسبت به سال 2014 سه برابر شده است.
 
طبق اطلاعاتی که این مرکز منتشر کرده است، در فاصله زمانی ژانویه 2015 تا ژانویه 2016 ، 39 درصد از این کودکان در انفجارها با خودروهای بمب گذاری شده و 33 درصد در درگیری‌ها کشته‌ شده‌اند.
 
چارلی وینتر، یکی از تدوین کنندگان این گزارش اعلام کرد که شمار کشته شدگان بسیار بیشتر از این آمار است و این گمان می‌رود که 60 درصدآنها حدود 12 تا 16 ساله و شش درصد از آنها حدود هشت تا 12 ساله بوده اند.
 
یکی از کوچک‌ترین عاملان انتحاری که در گروه نوجوانان در محدوده سنی 8 تا 12 سال بود، در ماه گذشته میلادی در حلب در حمله‌ای انتحاری که مخالفان سوری را هدف قرار داد، کشته شد و داعش تصویری از وی را که در حال خداحافظی با پدرش بود منتشر کرد.
https://taghribnews.com/vdceox8w7jh8wzi.b9bj.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی