تاریخ انتشار۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 262098

بازداشت 15 هزار زن و دختر فلسطینی از سال 1967 تاکنون

هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی از سال 1967 تاکنون حدود 15 هزار زن و دختر فلسطینی را به اسارت گرفته اند.
بازداشت 15 هزار زن و دختر فلسطینی از سال 1967 تاکنون
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین، در بیانیه ای خاطر نشان کرد که بازدشت بانوان فلسطینی در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد و طی دو سال گذشته نیز روندی افزایشی داشته است.

هیأت مذکور اشاره کرد که 56 بانوی فلسطینی تا به این لحظه نیز در زندان های هشارون و دامون در اسارت به سر می برند که 16 نفر از آن ها کمتر از 18 سال سن دارند و 11 نفر هم بیمار بوده و از مشکلات زیادی رنج می برند.

هیأت امور اسرا و آزادگان عنوان کرد که دشمن صهیونیستی در سال 2016 حدود 170 زن و دختر فلسطینی را اسیر کرد؛ دو بانوی فلسطینی هم اکنون در زندان های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت موقت هستند که یکی از آنها صباح فرعون از ساکنان شهرک عیزریه در نزدیکی قدس و دیگری احسان دبابسه از ساکنان روستای نوبا در شمال غرب الخلیل می باشد.

این هیأت حقوقی فلسطینی تأکید کرد: قدیمی ترین بانوی اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی "لینا جربونی" از ساکنان روستای عرابه در فلسطین اشغالی 1948 است که به 17 سال حبس محکوم شده است و مدت محکومیت وی ماه آوریل امسال به پایان می رسد.
 
به گفته این مرکز حقوقی، بانوان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی مورد آزار و شکنجه قرار می گیرند و زندانبانان از همان لحظات اولیه بازداشت، رفتار بسیار نامناسبی با آنان دارند؛ بسیاری از این اسرا در سلول های انفرادی حبس می شوند و مجازات های سنگینی بر آنها اعمال می شود و معمولا از ملاقات با خانواده هایشان محروم می شوند و خدمات پزشکی به آنان ارائه نمی شود.

بیشترین میزان بازداشت زنان و دختران فلسطینی در جریان انتفاضه نخست فلسطین در سال 1987 صورت گرفت که در آن زمان 3000 بانوی فلسطینی به اسارت گرفته شدند و در جریان انتفاضه دوم فلسطین در سال 2000 نیز شمار بانوان اسیر فلسطینی به 900 نفر رسید.

همچنین بازداشت بانوان فلسطینی پس از آغاز انتفاضه قدس در اکتبر سال 2015 روندی افزایشی به خود گرفت و از آغاز انتفاضه قدس تاکنون 27 زن و دختر فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیده اند.
 

 
 
 
https://taghribnews.com/vdceow8wvjh8p7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی