تاریخ انتشار۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 232497

افزایش خشونت علیه پناهجویان در آلمان

وزیر کشور آلمان اعلام کرد خشونت راستگرایان افراطی این کشور در سال گذشته علیه پناهجویان پنج برابر شده است.
افزایش خشونت علیه پناهجویان در آلمان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تی وی، "توماس دیمیزیر" با ارائه گزارش جرائم سالانه گفت: جرایم ناشی از انگیزه‌های سیاسی که راستگرایان افراطی علیه پناهجویان مرتکب شده‌اند در سال گذشته 35 درصد افزایش یافته و به حدود 23 هزار فقره رسیده است.
 
دیمیزیر خاطر نشان کرد: افزایش شدید جرایم ناشی از انگیزه سیاسی حاکی از تحولاتی خطرناک درجامعه است و ما شاهد آمادگی فزاینده و مشهود راستگرایان و چپگرایان افراطی برای توسل به خشونت هستیم.
 
بنا به اعلام رسانه ها، میزان جرایم ناشی از انگیزه‌های سیاسی در مجموع 19 درصد افزایش یافته و به 39 هزار فقره رسیده است.جرایمی همچون حمله به پناهجویان و اقدام به قتل 31 درصد بیشتر شده است.

اما در شرایطی که میزان افزایش خشونت راستگرایان به 44 درصد رسیده است، جرایم خشونت‌ بار چپگرایان 35 درصد افزایش یافته است.
 
بنا بر این گزارش، تعداد حملات به محل اسکان پناهجویان در سال 2015 میلادی به هزار و 31 فقره رسیده است در حالی که این رقم در سال قبل از آن 199 فقره بوده است.
 
گفته می‌شود 923 فقره از حملات این چنینی در سال 2015 را راستگرایان افراطی انجام داده‌اند.
 
وزیرکشور آلمان در سخنان خود از احتمال افزایش این آمار در سال جاری خبرداد و گفت: فقط در سه ماهه اول امسال 347 حمله ثبت شده است.
 
دولت آلمان جمع آوری آمار مربوط به اینگونه جرایم را از سال 2001 آغاز کرده است.
 
بیش از یک میلیون پناهجو و مهاجر که بیشتر آنان از سوریه و دیگر کشورهای جنگ‌زده هستند در سال گذشته میلادی راهی آلمان شدند.
 
https://taghribnews.com/vdceow8wfjh8xei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی