تاریخ انتشار۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : 168291
دبیر جمعیت علمای مسلمان لبنان:

پیروزی غزه نتیجه حمایت بی پایان ایران از مقاومت فلسطین است

تنا - بیروت
دبیر جمعیت علمای مسلمان لبنان در آستانه برگزاری کنفرانس بین المللی "نقش علمای مسلمان در حمایت از مقاومت فلسطین" تأکید کرد: پیروزی غزه به دلیل حمایت مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران به مقاومت فلسطین محقق شد.
پیروزی غزه نتیجه حمایت بی پایان ایران از مقاومت فلسطین است
جنگ بزرگی که دشمن صهیونیستی در طول ۵۱ روز و در سکوت کامل کشورهای عربی، علیه ملت فلسطین و مقاومت به راه انداخت، بر نیاز امت عربی و اسلامی به بیداری و آگاهی تأکید کرد و نشان داد که این امت نقش مهمی در فشار وارد آوردن به کشورهای منطقه برای حمایت از ملت فلسطین در جنگ با غده سرطانی صهیونیسم ایفا می کنند.

از این رو، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه ۹۳ اقدام به برگزاری کنفرانس بین المللی "نقش علمای مسلمان در حمایت از مقاومت فلسطین" در تهران نموده است.

در همین راستا، شیخ "زهیر جعید" مسئول هماهنگی جبهه عمل اسلامی و دبیر جمعیت علمای مسلمان لبنان، در گفتگوی ویژه با خبرنگار تقریب خاطرنشان کرد: حمایت از مردم غزه و ملت فلسطین، مسئله جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران نیست. زیرا از لحظات اولیه پیروزی انقلاب مبارک اسلامی ایران به دست امام خمینی (ره) مسئله فلسطین و قدس از اولویت های جمهوری اسلامی ایران محسوب می شد و پیروزی اخیر غزه نیز نتیجه حمایت بی پایان ایران از مقاومت فلسطین است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد هدف برگزاری این کنفرانس علمایی در تهران، اظهار داشت: در وهله اول، این کنفرانس پس از پیروزی بزرگ غزه برگزار شده است تا تأکیدی بر پایبندی به این پیروزی و ادامه راه مقاومت باشد و نشان دهنده این است که این پیروزی با حمایت مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

وی ادامه داد: هدف دوم که اهمیت آن کمتر از هدف اول نیست، آن است که کنفرانس علما به منظور بازگشت تمامی علمای اسلامی به مسیر جنگ حقیقی با رژیم غاصب صهیونیستی تا دست یابی به پیروزی کامل برپا خواهد شد. به ویژه اینکه علما باید با کسانی که با استفاده از طرح های تخریبی و فتنه های مذهبی و قومی در لبنان و منطقه خاورمیانه سعی دارند مقاومت را شکست دهند، مبارزه نموده و آنان را از بین ببرند.

شیخ جعید افزود: مقابله با فتنه انگیزی های رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه خاورمیانه جز با وحدت کلمه و بازگشت به ریشه های اصیل اسلامی و اصول و قواعد دین اسلام امکان پذیر نخواهد بود؛ لذا، کنفرانس آتی از این جهت اهمیت پیدا می کند که مسئولیت مبارزه با این فتنه گری ها را بر عهده علمای امت اسلامی و مراجع دینی قرار خواهد داد.

دبیر جمعیت علمای مسلمان لبنان در پاسخ به این سوال که "آیا با وجود مشارکت بسیاری از سازمان های عربی در طرح استکباری تقسیم و تفرقه، اهداف این کنفرانس امکان تحقق می یابد یا خیر؟" خاطرنشان کرد: از زمان برپایی مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین، ما هیچ گاه به این سازمان های عربی اعتماد نکرده ایم؛ زیرا بسیاری از اوقات، این سازمان ها در راستای اهداف استکبار جهانی و سیاست آمریکایی - صهیونیستی در منطقه فعالیت می کردند و لذا اعتماد به روش مقاومت، به عنوان یک ضرورت مورد نظر قرار گرفت. بنابراین ما با حمایت واقعی مسلمانان و حامیان مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران، می توانیم از تمامی موانعی که نظام های فاسد جهان در مقابل پیروزی ملت فلسطین قرار می دهند، عبور نماییم.
https://taghribnews.com/vdceov8zzjh8pwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی