تاریخ انتشار۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۶
کد مطلب : 298297
دبیرکل اتحادیه عرب:

آمریکا می خواهد به اشغالگری در قدس مشروعیت ببخشد

احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب شنبه شب در سخنانی در نشست فوق العاده اتحادیه عرب گفت، تصمیم دولت آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در حقیقت تلاش برای مشروعیت بخشی به اشغالگری است.
آمریکا می خواهد به اشغالگری در قدس مشروعیت ببخشد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد تهدید وضعیت حقوقی و تاریخی قدس که این روزها شاهد آن هستیم،مساله ای خاص فلسطینی ها نیست بلکه این مساله همه عرب ها و جهان اسلام است.
 
ابوالغیط افزود: تصمیم دولت آمریکا در مورد قدس محکوم و غیر قابل قبول است و به هیچ عنوان و دلیل و منطقی قابل توجیه نیست ؛ این تصمیم و اقدام آمریکا باطل است و قطعنامه های بین المللی و همچنین قطعنامه های شورای امنیت در مورد قدس غیر قابل تغییر است.
 
ابوالغیط تاکید کرد: قدس از نظر حقوق و قوانین بین الملل،منطقه ای اشغال شده است و اشغالگر حاکمیتی بر آن ندارد ، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اشغالگر بر آن نیز چیزی را تغییر نمی دهد.
 
دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه گفت:آمریکا با این اقدام خود قصد مشروعیت بخشی به اشغالگری دارد و اینگونه دست به کاری می زند که با اراده جامعه بین المللی در تضاد است و باعث سست شدن اعتماد عرب ها به آمریکا به عنوان طرف حامی صلح می شود.
 
احمد ابوالغیط در ادامه از کشورهایی که هنوز فلسطین را به رسمیت نشناخته اند خواست اقدام به این کار کنند .
 
وی تاکید کرد موضع گیری کشورها در مورد قدس ، معیار و ملاک برای روابط کشورهای عربی با دیگر طرف ها خواهد بود .
 
 
 
https://taghribnews.com/vdceov8wfjh8owi.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی