تاریخ انتشار۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : 219591

پیشرویهای ارتش سوریه و کنترل بر منطقه استراتژیک شیخ‌مسکین

ارتش سوریه با حمایت جنگنده‌های روسی و نیروی هوایی سوریه توانست، منطقه استراتژیک شیخ مسکین در شمال درعا را آزاد کند.
پیشرویهای ارتش سوریه و کنترل  بر منطقه استراتژیک شیخ‌مسکین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  یک منبع میدانی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نیروهای ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن امروز توانستند، کنترل خود بر شهر شیخ مسکین را پس از درگیری‌های شدید با چندین گروه مسلح، کامل کنند.

این منبع افزود: در روزهای اخیر افراد مسلح پس از عقب نشینی از ده‌ها موضع که از سال‌های گذشته در آنها مستقر بودند، خسارت‌های شدیدی را متحمل شدند، اختلافات میان گروه‌های مسلح افزایش یافته و  پس از استقرار ارتش در مرزها و گذرگاه‌های اصلی که متصل به اردن است، حمایت گسترده‌ای که از این افراد مسلح صورت می‌گرفت، کم شده است.

این منبع افزود: پس از کنترل بر محله شمالی و جنوبی و مدرسه ضاحیه و رسیدن به مرکز شیخ مسکین، یگان‌های نظامی عملیات پاکسازی و مین زدایی و خنثی کردن بمب‌ها را به ویژه در حومه غربی این منطقه آغاز کردند.

منبع مذکور افزود: شهر شیخ مسکین از مهمترین نقاط محور جنوبی حومه حورانی و بخش ارتباطی میان درعا، دمشق و قنیطره است.

به گفته این منبع، شیخ مسکین قلب حوران و نقطه وصل و امدادرسانی به شمار می‌رود و با کنترل کامل ارتش سوریه بر این منطقه آخرین شریان امدادرسانی گروه‌های تروریستی و مسلح قطع شده است؛ همچنین شیخ مسکین یکی از مهمترین خطوط دفاعی از آنها تا پیش از رسیدن به تپه‌های استراتژیک جابیه و تپه جموع بود که مخالفان آنرا از دست دادند.

دیده بان حقوق بشر سوریه هم گزارش داد که در پی سقوط موشک بالستیکی به ایستگاه سابق پلیس که نیروهای النصره از آن به عنوان دادگاهی در شهر سلقین در حومه شمال غربی ادلب استفاده می‌کردند، 11 نفر از نیروهای جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه به هلاکت رسیدند.
 
https://taghribnews.com/vdceoo8wzjh8zni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی