تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 299098

​علمای دینی موریتانی خواستار تحریم کالاهای آمریکایی شدند

شماری از علمای دینی موریتانی در پاسخ به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از مسلمانان جهان خواستند تا اقدام به تحریم تجاری آمریکا کرده و کالاهای ساخت آمریکا را خریداری نکنند.
​علمای دینی موریتانی خواستار تحریم کالاهای آمریکایی شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علمای بزرگ موریتانی در نشستی تحت عنوان «واقدساه» در نواکشوت، تاکید کردند که در این شرایط تحریم کالاهای آمریکایی ضروری است.
 
علمای موریتانی همچنین از شرکت های بازرگانی در جهان اسلام خواستند به نوبه خود در این اقدام نقش ایفا کنند و از واردکردن کالاهای آمریکایی خودداری کنند. آنها از مردم نیز خواستند به مخالفت با آمریکا ادامه دهند تا واشنگتن از تصمیمش در خصوص قدس عقب نشینی کند.
 
چند روز پیش نیز وزارت خارجه موریتانی از کشورهای عربی خواسته بود موضع گیری واحدی برای مقابله با این اقدام آمریکا داشته باشند.
 
شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده، بخش لاینفک فلسطین و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
 
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می شود و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
https://taghribnews.com/vdceoo8wvjh8o7i.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی