تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 257698

تظاهرات مسالمت آمیز شیعیان نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی

تظاهرات مسالمت آمیز شمار زیادی از شیعیان نیجریه علیه ارتش و نیروهای امنیتی این کشور در شهر "یولا" واقع در ایالت "اداماوا" در شرق نیجریه برای آزادی "شیخ ابراهیم زکزاکی" رهبر شیعیان این کشور برگزار شد.
تظاهرات مسالمت آمیز شیعیان نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تجمع کنندگان در این حرکت اعتراضی و خودجوش که به همت جنبش اسلامی نیجریه در روز جمعه برگزار شد، خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور و همسر وی شدند؛ این تظاهرات با حضور صدها نفر از ساکنان این منطقه و در حمایت از مواضع قانونی شیعیان نیجریه برگزار شد.

این درحالی است که شمار زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی همزمان با پایان مهلت اجرای حکم دادگاه نیجریه در مورد آزادی "شیخ ابراهیم زکزاکی" رهبر شیعیان این کشور و همسر وی، پویش رسانه ای سراسری در اعتراض به اجرا نشدن حکم قضایی آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی را راه اندازی کردند.

بر اساس اعلام رسمی دادگاه نیجریه، پلیس این کشور موظف است، مقدمات آزادی شیخ زکزاکی و همسر وی را فراهم و نسبت به انجام اقدامات مقتضی کوتاهی نکند اما با سهل انگاری نهادهای امنیتی این کشور، این حکم قضایی همچنان اجرا نشده است.

در همین خصوص، "نورالدین موسی" عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه در صفحه توئیتر خود ضمن تأکید بر آزادی فوری "شیخ ابراهیم زکزاکی"رهبر شیعیان این کشور و همسر وی، اجرا نشدن حکم دادگاه نیجریه را به شدت محکوم کرد.

ناظران سیاسی بر این باورند که حکم آزادی رهبر شیعیان نیجریه نشانه شکست سیاست های آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود در نیجریه بوده و در مقابل یک پیروزی بزرگ برای میلیون ها نفر از شیعیان این کشور آفریقایی است.
 
 
https://taghribnews.com/vdceof8wvjh8npi.b9bj.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی