تاریخ انتشار۲۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 247590
​امام جمعه سنندج:

ارادت شافعی مذهبان به ابا عبدالله الحسین ویژه و مثال زدنی است

تنا-اختصاصی
امام جمعه سنندج گفت: همه مسلمانان جهان متشکل از مذاهب مختلف اسلامی به شخصیت والای حضرت حسین(ع) احترام ویژه‌ای می‌گذارند و در این میان ارادت شافعی مذهبان مثال زدنی است.
ارادت شافعی مذهبان به ابا عبدالله الحسین ویژه و مثال زدنی است
ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار تقریب از سنندج به جایگاه امام حسین(ع) و اهل بیت رسول الله(ص) در بین شافعی مذهبان پرداخته است که در ادامه خواهد آمد.

تقریب: حضرتعالی به عنوان امام جمعه بزرگترین شهر اهل سنت نشین ایران در خصوص پاسداشت عزاداری حسینی و ضرورت‌ های این مهم نظر خودتان را بیان کنید؟
ماموستا خدایی: پاسداشت بزرگان دینی امری نیکو و بسیار پسندیده است و در این پاسداشت ها زمینه برای آشنایی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان با سیره این بزرگان فراهم می شود.
شاید بسیاری از مردمی ایران به ویژه برادران و خواهران اهل تشیع خیال کنند که مردم اهل سنت شافعی مذهب کردستان در ایام عزاداری حسینی هیچ برنامه ای ندارند اما اینگونه نیست.
بسیاری از مسلمانان شافعی مذهب در این ایام با نذورات خود ارادتشان را به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اعلام می دارند و حتی تعدادی نیز با برادران و خواهران اهل تشیع خود در مراسم های عزاداری همراهی می کنند.

 تقریب: امام حسین(ع) از منظر شافعی مذهبان در چه جایگاهی هستند و نظر علما و نخبگان شافعی مذهب در خصوص ایشان چگونه است؟
ماموستا خدایی: رسول الله(ص) و اهل بیت ایشان دارای جایگاه ویژه ای در بین مسلمانان شافعی مذهب هستند که در بسیاری مواقع شاید این جایگاه ویژه حتی در بین اهل تشیع هم نباشد.
در نماز جمعه شافعی مذهبان اگر اسامی همسران پیامبر، اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت حسن و حضرت حسین(ع) به عنوان شباب اهل جنت جاری نشود و بر آنان سلام و دورد فرستاده نشود خطبه نماز جمعه باطل خواهد شد و این مهم در کنار نشر هزاران کتاب، سرودن صدها هزار بیت شعر از ادیبان و عرفای شافعی مذهب کردستان همگی دال بر ارادت ویژه مردمان این خطه به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارد.

تقریب: هم اکنون که هجمه های فرهنگی و رسانه ای دشمنان اسلام علیه مبانی هویت بخش اسلامی گسترش یافته است حضرتعالی به عنوان عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و یکی از علمای برجسته اهل سنت ایران اسلامی چه نظری در این خصوص دارید؟
ماموستا خدایی: پرهیز از تعصبات کورکورانه که زمینه را برای نفوذ دشمنان فراهم می کند و تلاش در مسیر آگاهی بخشی دینی به مردم از جمله اموری است که می تواند ما را در برابر توطئه های فرهنگی و رسانه ای دشمنان مصون دارد.
البته باید به این مهم توجه کرد که همیشه در جامعه اسلامی یک سری افراد ناآگاه و فریب خورده وجود دارند که آب در آسیاب دشمن می ریزند لذا باید همه ما در برابر این افراد با هوشیاری و بصیرت گام برداریم و ناخواسته در دام ناآگاهی و جهل آن ها نیافتیم.

تقریب: پیام های نهضت عاشورا چگونه می تواند پایه های وحدت را در جامعه اسلامی تقویت کند؟
ماموستا خدایی: قیام امام حسین(ع) برای زنده کردن ارزش های اسلامی و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود و اگر همه پیروان مذاهب اسلامی این هدف مقدس را که ایشان در هزار و 400 سال پیش پیگیری کردند را به عنوان سرلوحه امور قرار دهند بدون شک روز به روز بر روحیه برادری و انسجام در جامعه اسلامی افزوده خواهد شد و دشمنان اسلام زبون تر خواهند شد.
مردم کردستان با تکیه بر آموزه های مکتب رسول الله(ص) و تأسی از سیره بزرگان دینی همچون ابا عبدالله الحسین(ع) از مرزهای اعتقادی و فیزیکی ایران اسلامی دفاع می کنند و بدون شک یکی از جوامع الگو برای همه مسلمانان هستند چرا که در کردستان کسی از آیین و مذهب کسی نمی پرسد و همه مردمان این دیار با احترام به عقاید همدیگر در وحدتی بی مثال در کنار همدیگر زندگی می کنند و امیدواریم این فرهنگ مترقی در جای جای جهان اسلام تبلور یابد.
 
https://taghribnews.com/vdceof8w7jh8eni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی